BMW E46 03 , aansluiten electrische gedeelte trekhaak

• Vakman Ruud

Maar er zijn voor de E46, 330D,M57 twee sets.

van 03/98 - 09/01 : 71.60.9.410.800 en

na 09/01 71.60.0.142.614

Groeten.

Ruud

• wiltjer

fr1fr35g

• Kenneth

Hallo Ruud,

Ik heb een 330 cd model E 46 - 03 en wil graag een afneembare trekhaak plaatsen, na wat navraag begrijp ik dat er verschillende trekhaak bevestigingen zijn voor verschillende modellen. En aangezien er waarschijnlijk weinig coupe's rijden met een trekhaak, begrijp ik ook dat trekhaken die onder een sedan passen ook onder een coupe' passen. Weet jij darmeer van en zo ja heb jij er 1 liggen met bedrading (schema) of weet je waar ik kan vragen?

B.v.d.

• Rik

Kan er iemand mij een schema tekenen cq uitleggen hoe ik de bedrading voor een trekhaak van een BMW 328ci coupé uit 1999

moet aan sluiten?

Vriendelijke groet,

Rik

• g de vries

Ben bezig een trekhaak te kopen voor 328ci juni 1999

gaarne zoveel mogelijk advies

Geert de Vries:)-D

• Ad

Hallo beste BMW vrienden,

Ik heb een complete Wetsfalia afneembare trekhaak met auto specifieke e-set bij Stefan bertelshofer gekocht.

En inderdaad net wat Ruud zegt, er dient dus een communicatie draad, bij mij een groen/wiite draad naar pin 54 van de licht module van de auto gekoppeld te worden, ik heb echter een E39 touring de facelift, deze lichtmodule zit bij mij bij de A-stijl gemonteerd rechts.

En precies wat Ruud ook aangeeft bij de communicatie tussen de lichtmodule van de auto en de aanhanger module worden communicatie signalen verzonden, en schakelen op deze wijze de mistlamp van de aanhanger en de achteruitrij lichten in, de mistlamp van de auto word uitgeschakeld door deze communicatie.

Vroeger werd dit gedaan door de extra schakeling op de trekhaakdoos, als men de stekker in de stekkerdoos inplugde.

Het is een erg complex systeem, en pas dus erg goed op met wat je uitvoert, je kan een hoop schade aanrichten, als je niet voldoende weet van de electro techniek van een auto.

En net wat al geopperd werd, voor eventuele vragen over de e-set van Jaeger, neemt u dan contact op met Jager-automotive.

U kunt e-mailen naar S.meidt@jaeger-automotive.de

En u kunt dit doen in het Duits of ook Engels.

U krijgt dus echt binnen afzienbare tijd een bericht retour, de service is echt uitmuntend bij Jaeger.

Met vriendelijke groet,

Ad

• Ad

Hallo beste BMW vrienden,

Ik moet even een rectificatie plaatsen!

Ik heb in mijn vorige reactie geschreven, dat de communicatie draad groen/wit op pin 54 aangesloten moest worden van de licht module.

de lichtmodule zit dus rechts tegen de A-stijl, en er staat dus een onderdeel sticker op deze licht module.

Op deze licht module staat vermeld het BMW onderdeel nummer BMW met daar achter 7 cijfers.

Waar het vooral om gaat, dat zijn de letters LCM met een aantal streepjes als nummer aanduiding, zoals II of III.

De letters LCM betekent Licht Control Module

Ik bedoelde dus te zeggen, dat pin 35 van de 54 pin's stekker aangesloten diende te worden met de groen/witte draad.

Dus niet pin 54!!

Als u dus een auto specifieke kabelboom heeft gekocht van Jaeger, dan zal deze direct precies hetzelfde werken als die originele van BMW.

Ik heb haast het idee, dat deze gelijkwaardig is, enkel zal deze iets goedkoper kunnen zijn.

Te bestellen bij Stefan Bertelshofer in Weichering ( de ) kosten zo rond de 124,00 euro.

Daar kan men trouwens voor alle delen terecht voor de trekhaak en kabelbomen, en van alle merken en type auto's.

Kijkt u eens op de site van Stefan Bertelshofer.

Met vriendelijke groet,

Ad

• S.Meidt

Hello BMW-folks,

all thats been said is quite substantial and well researchered, thanks a lot for that. It is always good to get to the essence and the real thing. If you are in doubt about a JAEGER automotive product for BMW or any other vehicle, you are welcome to get in touch with s.meidt@jaeger-automotive.de Yours, S.Meidt

• Ad

Hello dear sir S.Meidt,

Thanks for the compliments.

It was me, I affected contact first to sir Bernhard Brosi of the company Stefan Bertelshofer.

He can't help me with the problem of the wire's of the towing-hook, he told me by e-mail, please make contact by e-mail to sir S.Meidt from the company Jaeger.

And I did.

You give me so much and very good information, the problems are complete solved.

This is the reason, that I give any other person or mebers of this forum the advise, send an e-mail to company Stefan Bertelshofer or Jaeger.

The service of both company's are very excellent.

For an good company that gives a good or an excellent service, I will make a good publicity.

I'm very glad to see, that you reed this reaction, I wrote.

How is it posible, that you read some reaction from me on a Dutch forum.

Otherwise I am also a member of some German BMW forum.

Have a nice weekend.

With kind regards,

Ad