Hierbij de tekst uit WDS.
(AHM)
De aanhangermoduul is een periferiemoduul van het licht-check-moduul en werkt alleen in combinatie hiermee. Het wordt samen met de speciale uitvoering trekhaak gemonteerd.
Het is nodig om de belastingstroomcircuits van de aanhanger van de stroomcircuits van de auto te scheiden. Op deze manier is een gescheiden controle van de autoverlichting en de stroomcircuits van de aanhanger mogelijk.
De diagnose wordt verzorgd via de licht-check-moduul.
Knipperlichten, stadslicht, remlicht
De aanhangermoduul krijgt de informatie voor het inschakelen van knipperlichten, stadslicht en remlicht via draden die op de achterlichten van de auto zijn aangesloten.
Mistachterlicht, achteruitrijlamp, communicatie
De mistlampen en de achteruitrijlamp worden niet direct door de verlichting van de auto geschakeld, omdat de betreffende verlichting van de auto niet moet branden als de aanhanger is aangekoppeld.
De communicatie tussen aanhangermoduul en licht-check-moduul geschiedt via een gegevensdraad tussen de licht- en de aanhangermoduul.
Het mistachterlicht en de achteruitrijlampen worden via deze gegevensdraad aangestuurd.
De AHM stuurt naar de LM meldingen over storingen in de stroomcircuits van de aanhanger.
Bij een onderbreking van de communicatie tussen de licht-check-moduul en de aanhangermoduul van langer dan twee seconden wordt het mistachterlicht uitgeschakeld.
Telkens als klem 15 wordt ingeschakeld, wordt opnieuw geprobeerd de communicatie tot stand te brengen.
Als reeds communicatie tussen de LM en AHM aanwezig is geweest die nu is onderbroken, wordt een storing opgeslagen in het storingsgeheugen van de licht-check-moduul.