fuseekogels vervangen

• theone

Hallo,

Mijn auto(E-36 cabriolet, 318i) moest van de week naar de keuring en nu blijken mijn fuseekogels versleten.

Wat zou dat moeten kosten voor te repareren?

Het is inclusief vervangen van de silent bloks, dus de complete draagarmen, zowel linksvoor als rechtsvoor.

Bedankt alvast.

• John

De draagarm kost ongeveer 110 Eur. en het rubber ongeveer 22 Eur.

Dan heb je het materiaal voor een kant.

Kijk hier maar eens http://www.partsbase.nl/igpbs0.pgm

Groetjes John

• theone

bedankt voor de info John.

Moet trouwens dan de auto opnieuw worden uitgelijnd?

bedankt alvast.

• John

Normaal niet want de draagarm en de fusee zijn vaste (conusverbinding) punten aan de auto.Wel als de spoorstangarm vervangen moet worden. Het kan natuurlijk geen kwaad om het wel te laten doen, ik weet alleen het prijskaartje niet.

Gr.John

• theone

Ja, dat dacht ik dus ook.

Maar als je googled op uitlijnen auto, dan wordt er redenen gegeven om uit te lijnen en daar staat ook bij: bij het vervangen van de fuseekogels moet de auto opnieuw uitgelijnd worden.

En niet op één website maar op meerdere.

Hoe komen ze daar dan bij?

• Rob530DH2002

Het kan zowiezo geen kwaad om de auto eens in de zoveel tijd te laten uitlijnen, zo duur is dat niet. Als ik iets zou vervangen aan de ophanging zou ik een paar dagen rijden en dan pas uitlijnen zodat alles zich ‘gezet’ heeft.

• theone

Daar zat ik ook net aan te denken Rob.

Ff wachten totdat alles zich een beetje zet en dan een afspraak maken om te laten uitlijnen.

Wat zou dat kosten, dat uitlijnen?

• Rob530DH2002

De prijzen variëren van 40,- tot meer dan 100,-.

Het schijnt echter dat een BMW extra aandacht nodig heeft bij uitlijning, zie Ruud's eerdere post:

http://bmw.prikpagina.nl/read.php?f=376&i=145414&t=145309

Zoek dus een bedrijf in de buurt wat ervaring heeft met BMW's zodat je de dealer kunt mijden (om de bekende redenen).

Overigens weet ik ook niet waarom het moeilijk is om een BMW uit te lijnen, daar weet Ruud misschien het antwoord op?

Groeten Rob

• amateur

Had vandaag een gesprek met een monteur en deze vertelde dat het uitlijnen van BMW meer aandacht nodig heeft door haar achterwielaandrijving…..lijkt me wel een logische verklaring