Start Problemen 318 TDS 97

• KokkyBoy1983

Hallo Jongens,

Ik heb sins een paar dagen start problemen, namelijk.

Bij koude start moet ik 3 of 4 keer voor gloeien voordat hij straag aanslaat.

(het leek op een kappotte accu heb bij de garage de accu laten door meten en de laderij maar er was niets mee aan de hand).

Bij een warme motor moet ik ook 3 keer de sleutel om draaien en dan duurt het 10 sec voor hij weer traag aan slaat.

tijdens het rijden of wachten met draaiende motor is er niets aan de hand.

bij het starten komt er een normale kleine walm uit de uitlaat.

Wie wee een oplossing of heeft tips,

Een aantal maanden geleden werd op het forum door ruud ook geopperd (storing met de toerenteller) dat de kruk of nokkenas sensor kapot was, ik ben bij een oud bmw dealer monteur geweest die nu een eigen zaak heeft carexpert-bmw gespecialiceert sikkema in twijzelerheide en heefd alles uit gelezen, maar na wat zoeken bleek het printplaatje van de toerenteller kapot te zijn.

De filters lucht, diesel etc zijn 2 maanden geleden vervangen. de auto heeft nu 2255555 gelopen.

Oja ruud waar kan ik het werkhandboek ook al weer bestellen, betalen?

Groetjes Nico Wie heeft er tips?

• Rob530DH2002

Als ie bij warme motor ook slecht start zijn het dus niet de gloeibougies, meest voor de hand liggend is dan de injectoren lijkt me zo? Ik zou ze even laten testen als ik jou was. Andere mogelijkheid is dat de toevoer van de diesel onvoldoende is tijdens de start, mogelijk door een slechte opvoerpomp.

Groeten Rob

• KokkyBoy1983

Hey rob bedankt voor je antwoord,

ik heb vandaag even alle stekkers van de pompen los gehad ook van het diesel filter en heb ze schoongemaakt ik zag bij de pomp aan het blok dat er een leidinkje zweet, ik denk dat dit een retour leiding is.

verder constateerde ik dat bij de pomp onder de achterbank aan stuurzeide dat er allemaal diesel prut op de tank lag en dat het stekkertje onder de prut zat. de 2 pijpjes gaan via een t-splitting richting de motor. als hij daar lekt kan het ook zo zijn dat hij lucht hapt.

Mijn broer heeft trouwens vorige week ook het zelfde probleem gehad met zijn opel combo 1.7 diesel en daar waren enkele retourleidingen porreus dus had geen vacuum de diesel liep weer weg.

Zou dit het ook kunnen zijn?

Groetjes Nico

• KokkyBoy1983

Help hij start nu helemaal niet meer,

het is net als of hij de motor niet meer in het rond kan draaien.

en als of de startmotor het heeft begeven.

de accu is vol 12 volt en laad goed.

Groetjes nico

• Rob530DH2002

Overstarten met een andere auto, als ie dan nog niet goed ronddraait is inderdaad vrijwel zeker de startmotor aan vervanging toe.

Groeten Rob

• KokkyBoy1983

Hee halo

Na het vervangen van de koolborstels van de startmotor zijn alle startproblemen voorbij,

Gr Nico

• Rudi Gomperts

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en toen bleek dat mijn brandstofinjectiepomp defect was.

Na vervanging van de pomp, een dure operatie van ongeveer 1900 Euro, was het probleem verholpen.

Misschien is hetzelfde bij jou aan de hand.

• michael82

ik heb een 318tds van het bouwjaar 1998 als me motor koud is dan start hij moeilijk maar als hij eenmaal gelopen heb en ik wil hem dan weer starten dan gaat dat zonder moeite hij slaat in een keer aan dan wat kan het probleem zijn als hij koud is met vriendelijk groet michael

• tah

Start Problemen 318 TDS 96

ik heb ook hetzelfde probleem, als me motor koud is dan start hij moeilijk soms 2 a 3 keer glooien, maar als hij eenmaal gelopen heb en ik wil hem dan weer starten dan gaat dat zonder moeite hij slaat in een keer aan dan wat kan het probleem zijn als hij koud is…

iemand heeft gezegt mischien probleem zit in bougies..

met vriendelijk groet tahar.