Start Problemen 318 TDS 97

• KokkyBoy1983

Hallo Jongens,

Ik heb sins een paar dagen start problemen, namelijk.

Bij koude start moet ik 3 of 4 keer voor gloeien voordat hij straag aanslaat.

(het leek op een kappotte accu heb bij de garage de accu laten door meten en de laderij maar er was niets mee aan de hand).

Bij een warme motor moet ik ook 3 keer de sleutel om draaien en dan duurt het 10 sec voor hij weer traag aan slaat.

tijdens het rijden of wachten met draaiende motor is er niets aan de hand.

bij het starten komt er een normale kleine walm uit de uitlaat.

Wie wee een oplossing of heeft tips,

Een aantal maanden geleden werd op het forum door ruud ook geopperd (storing met de toerenteller) dat de kruk of nokkenas sensor kapot was, ik ben bij een oud bmw dealer monteur geweest die nu een eigen zaak heeft carexpert-bmw gespecialiceert sikkema in twijzelerheide en heefd alles uit gelezen, maar na wat zoeken bleek het printplaatje van de toerenteller kapot te zijn.

De filters lucht, diesel etc zijn 2 maanden geleden vervangen. de auto heeft nu 2255555 gelopen.

Oja ruud waar kan ik het werkhandboek ook al weer bestellen, betalen?

Groetjes Nico Wie heeft er tips?

• Rob530DH2002

Als ie bij warme motor ook slecht start zijn het dus niet de gloeibougies, meest voor de hand liggend is dan de injectoren lijkt me zo? Ik zou ze even laten testen als ik jou was. Andere mogelijkheid is dat de toevoer van de diesel onvoldoende is tijdens de start, mogelijk door een slechte opvoerpomp.

Groeten Rob

• KokkyBoy1983

Hey rob bedankt voor je antwoord,

ik heb vandaag even alle stekkers van de pompen los gehad ook van het diesel filter en heb ze schoongemaakt ik zag bij de pomp aan het blok dat er een leidinkje zweet, ik denk dat dit een retour leiding is.