Verstuivers vervangen of revisie

  • RobertH

    Ik heb een 530D E39. Bij het optrekken (normaal optrekken niet maar bij flink doortrekken in hogere toeren) komt er zwarte rook uit en de auto kwam maar net door de roettest.

    Na een bezoek aan de BMW dealer bleek dat 5 van de 6 verstuivers buiten de marge zitten. Het was of allemaal vervangen of eens proberen een nieuwe kabel over de verstuivers te leggen. Dit laatste was 70 euro het eerste rond de 1800. Eerst de kabel geprobeert. De motor schud nu wel minder maar hij heeft niet meer de kracht van vroeger. De auto heeft 250.000 gereden.

    Wat is nu wijsheid? Ik zit zelf te denken aan nieuwe verstuivers en dan ook laten chiptunen. Ik denk dat ik er nog een jaar of 3 of 4 mee rijdt (100.000 km). Is dit een optie of moet de motor in de revisie.

    Wie heeft hier verstand van en wie wil er naar kijken. Voor mijn werk zit ik vaak in een straal van 150 rond Enschede.

  • Vakman Ruud

    Allemaal vervangen is wel erg stug.

    Tot nu toe heb ik maar bij een M57 motor er maximaal twee tegelijk hoeven te vervangen.

    Maar ja de dealer he.

    De prijs van de verstuiver is ca 250 Euro per stuk, bij alle leveranciers is dat zo, ik heb ze namelijk al een keer om een prijsopgave gevraagd.

    De laatste keer was het verschil met de dealer zo klein t.o.v. onder andere de Boschdienst dat ik naar de dealer ben gegaan.

    Het is een ruilsysteem, de oude moeten worden ingeleverd. Revisie kan niet.

    Mijn advies is laat ze nogmaals door de Boschdienst testen, die hebben er veel meer verstand van.

    Kik ook op onze site daar staat een foto.

    Succes.

    Ruud

    www.rapservices.nl

    .

  • Vakman Ruud

    O ja, chippen bij deze km stand is ten sterktste af te raden.

    Groeten.

    Ruud

  • job

    Heb 6 splinternieuwe verstuiver voor een 3.0 d blok.

    mag weg voor 1200 vast!!!! alle 6 zo goedkoop vind je ze nergens ;-)

    0622691998

  • Max

    Waarom raad je tunen af? Ik heb mijn 530d bij 220.000 getuned en ik zit nu op 403.000. Ik rij er best hard mee, veel in Duitsland, en de automaatbak mankeert niks. (bij 200.000 en 400.000 wel bakolie en zeef vernieuwd natuurlijk) Alleen nieuwe turbo bij 380.000 en nu een verstuiver stuk. Heb er ook regelmatig zware aanhangers achter dus als je het mij vraagt kan je ze prima tunen.