530D E39 automaat olie vervangen

  • fred

    ik heb toch maar afspraak gemaakt om de olie van de automaat te verversen+ filter, benieuwd hoe de olie eruit ziet na 217.000 km.

  • Vakman Ruud

    Zie de fotos op onze site.

    Maar waarschijnlijk te laat, met dank aan de dealer

    Groeten.

    Ruud

  • fred

    de automaatolie van onze bmw 530 d is inmiddels vervangen, nieuw filter gemonteerd , en magneet schoon gemaakt. hij schakelde eerst netjes maar als de motor nog koud was, was er af en toe een schokje waarneembaar. nu is er geen schokje meer te bekennen zowel met warme motor als met koude motor. waarmee bewezen is dat het toch wel noodzakelijk is om de olie na denk ik minimaal 150.000 km te verversen ,

  • Willem121968

    Beste Ruud,

    Ik heb een A5S 390R bak volgens ETK in mijn 530D touring van 09-2001 (GV54740) Is dit een ZF of GM bak? Deze auto heb ik prive gekocht als alternatief voor de bijtelling van mijn E91. De bak schakeld goed maar preventief wil ik graag de olie verversen, het filter wisselen en de magneten schoonmaken. Nu begrijp ik dat waneer je de olie aftapt er een deel in de omvormer blijft zitten. Zou het een optie zijn te bak olie te verversen zoals eerder omschreven en dit pakweg 10-15000 km later nog eens te doen zodat dan wel bijna alle olie ververst is?

    Graag je reactie!