Ach ja.
Het verbruik wat door de fabriek opgeven is danken wij aan ambtenaren die achter hun dure bureau in Brussel met goed een dik betaalde secretaresses zitten.
Beiden zonder enige kennis mbt auto's bepalen wat het verbruik moet zijn.
Er is een standaard test/meting bedacht door deze xxxx!?, maar de test wordt uitgevoerd door test rijders van BMW en die weten heel erg goed hoe je een traject, wat door die ambtenaren bedacht is, uiterst zuinig kunnen afleggen.
Lees het boek eens van Pat Moss en haar echtgenoot Charleson maar.
Iconen van de rally van Monte Carlo met Saab.Volvo, mini, CX enz. (ja ik ben nog een oorlogskind) en leer hoe zuinig te rijden.Ze haalde toen 1 op 20 met die auto's
Conclussie: De oorzaak zit in je rechtervoet.
Het grote nadeel van BMW is dat het gaat zo lekker en de wegligging vraagt om Rijden met een hele grote R.
Ik heb een klant die altijd de volgende opmerking heeft als ik zeg dat hij weer snel voor een service beurt is:
“Als ik naar buiten kijk en mijn E39 zie dan vraagt de auto, zullen we weer?”
En ook hij kan de verleiding niet weerstaan.
Ik ook niet en ik kan nog kiezen uit een, E30, E36, E60 en Z4 3.0.
Je wilt niet weten wat de Z4 verbruikt.
Groeten.
Ruud
www.rapservices.nl