lekkage koelvloeistof

• george termeulen

goedendag,

geregeld koelvloeistof moeten bijvullen, expansiedop vervangen

koelsysteem afgeperst bij warme en koude motor +/- 2bar

geen lekkage

van de week eindelijke vloeistof onder auto, wat bleek radiateur lekt

doordat hij krom was ????????????? zei de garage

hoe is dit mogelijk

graag reaktie hierop

bij voorbaat dank

groet

George Termeulen

• rudy van lanen

dag george

vraag me niet hoe het kan maar bij mijn e46 was dat ook bij mij stond de radiateur aan de onder kant gewoon open om dat hij zo krom was

• Fatima

Mijn wagen vanochtend ook in panne (td)

koelvloeistof bijgegoten en lekte uit de andere kant er terug uit wtf??

weet niet wat het probleem juist is.

iemand hiermee ervaring?

• Rob530DH2002

Ahum… als de vloeistof er keihard weer uitloopt… tja, hoe duidelijk wil je het hebben? Dan kijk je toch waar de lekkage zit? Lijkt me een gevalletje losgeschoten of gescheurde slang.

• Marnix

Ik heb al 5 jaar dat het niveau steeds op het minimum staat, ik vul bij tot de vlotter weer goed staat. Paar weken later staat de boel weer op minimum. Ik heb nog niets vervangen en zover ik zien kan lekt er ook niets.

• wiren

Ook geen natte plekjes onder de auto of op de kunststof afdekplaat onder de motor? Lekke koppakking? Grote witte pluimen uit de uitlaat?

• Marnix

Nee, niets van dit alles.

Als ik maanden niet kijk blijft het niveau ook op het minimum staan.

Ik vermoed de dop maar heb deze nog niet vervangen.

• Rob530DH2002

Ik heb exact hetzelfde bij mijn 530D. Ik ga nu net zolang wachten tot het lampje gaat branden (uiteraard tussentijdse optische inspectie, lampje of sensor kan ook falen).

• Marnix

Het lampje is bij mij nog nooit gaan branden, ik kijk eens in de zoveel tijd eens naar de diverse pijlen.

• Marnix

Rob,

Ik heb de dop vervangen, echter doordat ik deze nogal losjes erop gedraaid had werd de kv eruit geperst.

Ik heb de orginele dop erweer opgezet nadat ik het syteem gevuld had.

Vanavond weer gekeken, niveau stond ver onder het minimum. Boel weer afgevuld.

Mogelijk staat het nu laag omdat er lucht uit het syteem ontsnapt is, ik ga van de week nogmaals kijken.

Ondanks dit alles is het kv lampje nooit gaan branden.Ik zou als ik jou was niet de boel op z'n beloop laten want straks is de rest ook naar de haaien.