e30 automaat klachten

• Hans

Ik heb een E30 Cabrio uit '88 met automaat (sportbak).

Bij het aanrijden van een stoplicht op rotonde schakelt hij erg had terug uit 4. Dit een behoorlijke “kloenk” en ik geloof nooit dat dat goed is voor de rest van de aandrijving en het diff.

Is olie en filter vervangen hier een oplossing voor, ik kan ik er maar beter rekening mee gaan houden dat er meer aan de hand is?

Bedankt,

Hans.

• Hans

Sorry, het is dus een 325i met KAT en 4HP22 bak met sportstand.

• Vakman Ruud

Bij de 4HP22 bak moet bij iedere tweede inspectiebeurt twee (80.00km) de olie en filter vervangen worden.

Er zit waarschijnlijj ATF II in . Als je naar ATF III wil moet je spoelen of drie keer achter elkaar verversen.

Kijk op onze site: www.rapservices.nl bij ondersteuning->automaat

Succes.

Ruud

• paul

Hallo e30 fans,

De klacht van mijn e30 230 automaat , bj 89 is dat de moter niet aangrijpt als deze moet werken.

Afgelopen zomer kwam ik in de Jura de bergen bijna niet op.

Moter loopt netjes , de bak schakeld prima , maar er gebeurt niet veel als ik de gas sterk intrap.

Wie heeft er advies ?

Groet , Paul.

• Orientblau

Genoeg atf olie?

• sander

koppelomvormer niet zo best meer?

moter? de gas? schakeld tssk tssk

• Orientblau

Tuurlijk, het kan van alles zijn.

Maar om met het simpelste te beginnen (en ik mag hopen dat dat de oorzaak is) zou ik zeggen controleer of er voldoende olie in zit…..toch?

Groet,

Martin.

• paul

Dank voor jullie reactie !!

Echt super.

Ik heb de bak afgetapt , en er kwam ongeveer 5,5 liter uit

Is dit goed?

De karterpan heb ik ook gedemonteerd.

Hierin lag niet echt rommel , en de olie was ook netjes ( niet zwart of zo )

Hoe kan ik het best de bak weer vullen ?

En ook belangrijk denk ik , hoe veel olie moet erin ?

Groet , E30 fan , Paul.

• Rob530DH2002

'hoe veel olie moet erin'

Als je 5,5 liter olie aftapt en je wil na bijvullen exact dezelfde hoeveelheid olie in je bak hebben, hoeveel olie moet je dan toevoegen?

B)-

• paul

hallo liefhebbers,

Ik zal de vraag anders stellen.

Wie kan mij zeggen hoeveel olie er in een automaatbak MOET van een 320 e30 uit 89 ?

Dank en een fijn weekend , Paul.