Grote beurt en olie verversen

• Rob01

Heren, dames.

Ik ben in het bezit van een 320D E46 van december 2002.

Mijn geliefde auto is weer toe aan een olie beurt. De laatste x koste me dat 168 euri bij een Bosch-garage. Ik laat het door BMW voorgeschreven Long life 5w 30 van ‘'castrol’' toedienen. Is dat een redelijke prijs of ben ik bij een BMW dealer net zo duur uit?

Nou kom ik uit bij mijn volgende vraag: Een grote beurt voor voornoemde bolide, wat voor prijs moet ik ongeveer in gedachte houden, voor een grote beurt, bij een BMW dealer, afhankelijk van de werkzaamheden uiteraard?

Hopend op een antwoord,

Vriendelijke groet Rob

• Martin

Bel en vraag een dealer.

Groeten Martin

• Vakman Ruud

De netto prijzen van mijn onderdelen kan je vinden op:

http://www.partsbase.nl/indexnw.html

Groeten.

Ruud

www.rapservices.nl

• IQM 320D Touring EXE E46

Helemaal precies weet ik het niet maar hou rekening met een euro of 300 ex tbw. voor een inspectiebeurt. (inspectie 2 is vaak nog iets duurder.) Er komt bijna altijd nog wel eea bij dus je zit zo op € 600,- inclusief btw.Rob01 schreef:

• Rob01

Na navraag. Olie beurt kost rond de 190 Euri ex btw en een inspectie 2 rond de 400 euri, dat is dan wel incl btw maar ex werkzaamheden.

• Vakman Ruud

Je kunt voor onze netto prijzen ex. montage/verzending kijken op: http://www.partsbase.nl/indexnw.html

Succes.

Ruud

www.rapservices.nl

• Vakman Ruud

Ik zie dat nu pas goed van die olie beurt.

Doe ik voor grofweg : 120,00 (olie,filter,arbeid,resetten) met Kroon full syntetisch 5W30 beter, is er niet.

Maar bij de M47 en M57 motoren vervang ik ook altijd het luchtfilter.Dat komt er dan bij.

Groeten.

Ruud

• Rob01

Vakman Ruud schreef:

>

> Ik zie dat nu pas goed van die olie beurt.

> Doe ik voor grofweg : 120,00 (olie,filter,arbeid,resetten)

> met Kroon full syntetisch 5W30 beter, is er niet.

> Maar bij de M47 en M57 motoren vervang ik ook altijd het

> luchtfilter.Dat komt er dan bij.

> Groeten.

> Ruud

Ruud, bij een eerdere olie beurt heb ik de olie laten verversen door

Long life 5w 30 van ‘'castrol’' zoals voorgeschgreven door BMW.

Wat er al in zat. Nou is mijn vraag, misschien een domme vraag in jouw ogen, maar is het dan niet beter om diezelfde olie te blijven gebruiken? Ivm andere smering bijvoorbeeld ook al is de verhouding 5 W 30 hetzelfde?

Groet Rob

• Vakman Ruud

Als het maar een merkolie is.

Ik heb een curses bij Valvoline gedaan en daar komt de olie uit een heel groot vat en voor ieder merk worden er wat dopes (toevoegingen) bij gedaan en dan gaat het in de kleine merk vaten.

Het verschil is dan ook minimaal.

Trouwens de Product Manager olieen bij Kroon is ook een BMW fanaat en we wisselen regelmatig informatie uit.

In TIS staat trouwens de lijst met door BMW goedgekeurde olieen.

Groeten.

Ruud

• Rob01

Ruud,

Ik heb deze vraag ook via je site via rap services en dan jouw email adres gesteld. Omdat ik niet zeker wist of je hem hier nog zou lezen omdat het inmiddels weer een wat ouder bericht was.

Ik wil je nog wat vragen over een Inspectie II beurt, ik wil eventueel een inspectie II bij jou laten doen. Kan ik die nu hier vragen of heb je dat liever via je site?

groet Rob