inlaatspruitstuk

  • Jim

    hey mensen,

    ben in het bezit van een 520 uit 1998.

    Ik kwam voor deze auto, op marktplaats het onderstaande tegen.

    Is dit gewoon een leuk verkoop praatje of heeft dit echt zin??

    gr jim

    bij deze bied ik een aangepast!!! M50 inlaatspruitstuk/aanzuigbrug aan. Door de grotere diameter van de luchtaanzuigkanalen ten opzichte van het standaard 2.3 of 2.8 spruitstuk verbetert de airflow met bijna 50%. Wat direct resulteerd in meer vermogen.

    Vanwege het belastingsstelsel in duitsland waarbij je bij een hoger vermogen meer belasting betaald, is er op de 2.5 liter uit de 523 en 323 en op de 2.8 liter uit de 328 528 en 728 een smaller inlaatspruitstuk geplaatst om onder bepaalde normen te vallen.

    Wanneer je hier dus een breder spruitstuk op plaatst stijgt het vermogen van een 323 en 523 van 170pk naar circa 194 pk.

    En bij een 328, 528, 728 van 193pk naar circa 223pk.

    Werkt ook bij de 320 en 520 van 1995-1999(wel de variant met het nieuwere type motor), maar dan win je tot 15pk. Twijfel je of het past, als U een foto stuurt van uw motor kan ik U zeker vertellen of het het nieuwere type motor is.

    Oftewel met een kleine wijziging veel meer vermogen.

    De voordelen:

    Betere loop van je motor, tot aan de toerenbegrenzer blijft het mogelijk voor de motor om vrij te ademen.

    Meer vermogen, oftewel bij een gelijkblijvende rijstijl een lager verbruik, maar wanneer nodig meer vermogen beschikbaar.

    Het verschil is zichtbaar op de onderstaande foto waar het verschil in diameter tussen de kanalen duidelijk zichtbaar is.

    Het spruitstuk is een M50 spruitstuk aangepast zodat deze op een M52 motor past en daar dit positieve effect levert. Met deze aanpassingen aan het spruitstuk zitten alle sensoraansluitingen en schroefgaten op dezelfde positie als bij uw huidige spruitstuk waardoor alles 1 op 1 over te zetten is. Bij de dubbel vanos M52 modellen is het ook mogelijk alleen zit hier nog wel iets meer werk in.

  • sander 528I e39 1998 br40034

    het is gerust waar

    maar als je opgelet hebt dan weet je dat het voor jouw auto geen zin heeft

    jij hebt al zo,n inlaatspruitstuk

  • sander 528I e39 1998 br40034

    oeps ik heb niet opgelet

    sorry

    tja of het voor een 2.0ltr ook zin heeft weet ik niet

  • hendri

    hoi jim het heeft echt zin om een ander spruitstuk te plaatsen zodat je meer vermogen krijgt want in duitsland is er inderdaad op sommige modellen een geknepen spruitstuk geplaatst. alleen reageert deze adverteerder niet zo snel. ik heb zelf een 523 uit 1999 en staat op kenteken als 525 maar door deze spruitstuk die er nu op zit wordt hij als 523 geregistreerd. hoop hiermee je een antwoord te hebben gegeven. groet hendri

  • sander

    nou ja

    eeh meer vermogen ja dat wel maar je koppel gaat ook pas bij een hoger toerental naar max

    en de motor word dus wat luier onderin

  • nicky

    zo een inlaatcollector 15pk meer:p is vrijwel voor te lachen je gaat niet zomaar eventjes pk's uit de grond stampen

    maar door deze te verandere zal hij wel een stuk beter gaan maar ook meer verbruiken want hoemeer lucht hij krijgt hoemeer hij ook gaat verbruiken

    grt nicky

  • sander

    nicky Schreef:

    ——————————————————-

    > zo een inlaatcollector 15pk meer:p is vrijwel voor

    > te lachen je gaat niet zomaar eventjes pk's uit de

    > grond stampen

    > maar door deze te verandere zal hij wel een stuk

    > beter gaan maar ook meer verbruiken want hoemeer

    > lucht hij krijgt hoemeer hij ook gaat verbruiken

    > grt nicky

    beste nicky

    de vermogens en koppel winst die beloofd word is wel degelijk haalbaar,de collector die normaal op een 2,8 zit is bedoeld om het vermogen en koppel te beperken.

    dit word gedaan om onder de 200 pk grens te blijven, daar dit in duitsland een voordeel geeft wat verzekeringspremie.

    vond je het niet al opvallend dat de 2,5i en de 2.8i evenveel pk,s leveren????

    en de motor zal niet meer lucht krijgen omdat je dit regelt met de gasklep maar de motor gaat makkelijker ademen .

  • frans

    hallo,

    ik weet dat dit een oud bericht al is maar is het mogelijk om nog zon spruitstuk aan te passen of kunt u mij vertellen wat er aangepast moet worden?

    mvg

    Frans van der loop

  • sander

    ffe googelen man ! op inlaatspruitstuk bmw e39 of m50/m52

  • ruben block

    hallo

    ik heb een 323ti

    ik zoek een inlaatspruit stuk van een 325

    en info hoe ik de gasklep moet aanpassen(of kopen)

    ik wil deze meer lucht geven door een inlaat spruitstuk te geven van een 325

    als me iemand zo een kan verkopen.

    mvg

    ruben block