automatenbak probleem X5

• hokky

Beste BMW liefhebbers,

Sinds 8 maanden ben ik in het bezit van een fijne X5 4.4 high executive bj 2002.

Ik heb er al die tijd met veel plezier mee gereden. Tot voor kort komt het volgende probleem opduiken. Ik reed op de snelweg en kreeg een melding in mijn display “automatic … programme”. Vervolgens kwam ik niet goed vooruit bij het gasgeven. Tevens brandde er 3 lichtjes in het display, waaronder het lampje van de ABS. Tevens schoot de temperatuurmeter van de motor omhoog. Ik ben langs de kant gaan staan. Wilde de auto vervolgens opnieuw starten na 5 minuten kreeg 'm niet gestart. 10 minuten lukte het starten weer. Dit is eenmalig geweest, nu rijdt ie weer normaal.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet iemand hoe ik dit kan op lossen?? Ik ben nl bang dat het nog een keer gebeurt!

Met vriendelijke groet,

Hokky

• sander 528I e39 1998 br40034

eerst maar eens uit laten lezen

kan best een electrisch probleem zijn hoor

• hokky

Enig idee hoeveel dat gaat kosten zo'n electrisch probleem?

• Vakman Ruud

Waarschijnlijk is het noodprogramma geactiveerd.

De communicatie van de motor en de bak (ieder een eigen computer ) gaat via de CAN bus. Dat is een digitale informatie drager die de storingsmeldingen ook op het display geeft.

Het noodprogramma voorziet erin dat bij een ernstige storing van de motor en/of versnellingsbak de auto nog een garage kan bereiken.

In Duitsland wordt ook automatisch de servicesdienst van BMW via de ingebouwde telefoon modulle op de hoogte gebracht van de storing, waardoor hulpdiensten van BMW kunnen reageren.(optie)

Legendarisch is het feit dat een X5 met een glazen dak lekkage van het dak had en dat daardoor de telefoon/service module sluiting maakte en de BMW hulpdienst bij de eigenaar voor de deur stond.

Waarschijnlijk heeft de automaat een storing gehad, die moet opgeslagen zijn in het geheugen van de computer. Je moet dit beslist serieus nemen aangzien de automaat van de X5 een aantal sensoren heeft die toerental, olietemperatuur enz. bewaken.

Succes.

Ruud

• sander 528I e39 1998 br40034

uitlezen dus

en wat betreft de kosten

????????????????????????????????????????????????????

ps ik heb net een bmw ruilbak €3000 dus als je pech hebt ????