software upgrade mk2 nav. computer

• Robbiepetje

Hallo,

Weet iemand waar ik een upgrade kan krijgen, of heeft iemand een upgrade voor mijn mk2 bmw navigatie?

Er moet ook een upgrade zijn voor nederlandse tekst op scherm en nederlands gesproken.

Groet,

Rob

• nummer22 G 006524

http://www.x5world.com/articles/all-bmw/navigation/9458-bmw-navigation-system-faq.html

Kijk eerst op deze site. Als je een upgrade nodig hebt. Kan vaak niet meer bij een MK2 ( zoals je ziet is de laatste echte update voor de firmware al jaren geleden)

moet je als je echt iets beters wilt naar een MK3 of MK4.

Als je met een update een nieuwere versie van je kaarten bedoeld is het natuurlijk wat anders. Ik noem dat dan maar een kaartupdate. Die zijn overal goedkoop te verkrijgen (marktplaats b.v) of te downloaden.

Kijk eens bij wheelsonline.nl of bij thommy.nl

• nummer22 G 006524

Overigens naar navigatie faq nummer1.

• nummer22 G 006524

Als je dus versie 2-1/81 hebt (en die kwam uit in 2003) dan heb je de nieuwste firmware voor een MK2. Upgraden heeft dan geen zin meer!

Nederlands leveren Wheelsonline.nl in Sliedrecht en Thommy.nl voor 50 euro of zo.

• Robbiepetje

Bedankt voor je advies nummer22. Ik heb versie 2-1/70.

Dus er moet dus nog wat te upgraden zijn.

Nieuwe kaart versie heb ik al.

Ik ga ff kijken voor die nederlandse uitvoering.

Groet,

Rob

• Robbiepetje

Gaat het ombouwen van een mk2 naar een mk3 makkelijk? Zijn de kabelaansluitingen hetzelfde?

• nummer22 G 006524

Nee, ombouwen is het verversen van de computer. Kost iets van 500 euro. Maar als ik zou vervangen zou ik direct naar een MK4 gaan en dan zou je ook een ander scherm moeten hebben. Dan wordt het natuurlijk wel kostbaar. MK2 naar MK4 en een nieuw scherm. Maar informeer bij Thommy of Arnold van wheelsonline naar de mogelijkheden en kosten. Wat krijg je b.v. terug voor je MK2 en je eigen beeldscherm.