Remblokken en -schijven

  • Ben330D

    Ik laat m'n remblokken en remschijven vervangen, voor en achter.

    Ik zou graag van één of meerdere deskundigen willen weten wat de materiaalkosten zouden kunnen zijn en hoeveel arbeidsuren men zou moeten rekenen?

    Bedankt.

    Ben

    330D (e46)

  • Rob530DH2002

    Hoi Ben,

    Dit is een leuke website waar je een aardige materiaal-prijsindicatie krijgt na invullen van je kenteken: http://www.hbase.nl/ maar een beetje verder kijken (automaterialenzaken in de regio bellen) kan volgens mij een lagere prijs opleveren. Dit karweitje moet een garagebedrijf binnen een uur kunnen klaren, maar eh…waarom doe je het niet zelf, het is werkelijk een klusje van niks…

    Groeten Rob

  • Ben330D

    Bedankt voor je reactie.

    Ik laat het bij een BMW specialist doen, en hij koopt rechtstreeks in bij een BMW dealer. Dus de onderdelen zijn origineel van BMW.

    Als prijsindicatie kreeg ik, pakweg plusminus, 100 euro per schijf, en 100 euro per remblokset. Dus materiaal ongeveer 600 euro ex BTW. En dan nog 2 a 2 1/2 uur arbeid.

    Ben

  • Rob530DH2002

    Dat maakt dus meer dan € 800,- voor blokken en schijven vervangen…

    Als het mijn auto was zou ik het zelf gedaan hebben en was ik niet meer dan

    € 450,- kwijt geweest. Succes ermee.

    Groeten Rob

  • Schleicher

    ATE: Wel fabrikaat remblokken gebruiken jullie meestal? Welk fabrikaat remschijven/voor?

    Maakt het nog wat uit of je ‘sport’ schijven/voor inzet?

    Bedankt voor de antwoorden.

  • Martin 530d Touring 2001

    Verleden jaar heb ik achter Brembo-schijven i.c.m. Lucas-blokken laten monteren (op advies van velen) en vrij recent aan de voorkant een sportremset van Brakemax en Textar-blokken. Remt prima. Prijzen heb ik helaas niet meer 1-2-3 voorhanden.

    Succes met je beslissing.

  • Vakman Ruud

    Normaal gebruik ik Textar blokken (orgineel), maar koop ze niet bij de dealer en Brembo remschijven.

    Altijd ook de remslijtage sensoren vervangen.

    Helaas kunnen de blokken van Textar wel een nakeunen bij een automaat. Dus als je bijna stilstaat hoor je gekreun.

    Daarom heb ik bij de E38 nu blokken van Quinten en Hazel gemonteerd tot nu toe kreunen die niet.

    Maar de standtijd weet ik dus nog niet.

    Een keer heb ik twee keer de blokken van Ferodo extra moeten wisselen omdat die in de file bij een E36 automaat bleven piepen. Met de groene (zachte) uitvoering van Ferodo was het toen over. Maar die slijten dus harder.

    Als het goed gedaan wordt, met goed schoonmaken van de hubs en ABS ringen en de stekkers van de slijtageindicator en ABS sensoren ben je zeker een uur per kant kwijt. Dus minstens twee uur werk. Maar ik doe het waarschijnlijk te goed.

    De garages die niet met BMW bekend zijn vergissen zich vaak in de tijd die het vervangen van de slijtageindicator achter kan nemen omdat die achter de beplating van de wielkast kan zitten.

    Kopervet mag niet meer gebruikt worden om millieu redenen en dat kan invloed hebben op het magnetische veld van het ABS/ASC systeem. Alhoewel ik daar nooit iets van heb gemerkt.

    Succes.

    Ruud

  • james E46 Tour 2000

    Hoi,

    Ik weet niet of het dezelfde schijven zijn, maar op mijn 318 was ik het volgende kwijt:

    Vervangen schijven voor achter, 21 eenheden totaal 145,-

    Remblokken voor 71,-

    Indicator voor 11,50

    Remschijf voor 165,-

    Remschijf achter 118,-

    Remblokken achter 72,76, dus totaal ongeveer 600,- ex BTW bij de dealer.

    Ik had het ook zelf kunnen doen, maar ben tegenwoordig liever lui dan moe.

    James

  • sander 528I e39 1998 br40034

    tja de prijzen staan gewoon in de etk

    en wat uren betreft denk ik dat als je het goed wilt doen je toch wel een uurt of 2 tot 3

    bezig kunt zijn

  • Ben330D

    Onderdelen zijn anders, o.a. schijven zijn groter.

    BMW prijzen in de BTW:

    Remblokken voor 142,80

    Remblokken achter 89,25

    Remschijven voor 2 x 99,40

    Remschijven achter 2 x 91,05

    + ongeveer 2 uur arbeid.