Remt minder bij belading

• Schleicher

VIN EW81215

Bij belading heb ik het gevoel dat de rembekrachtiging niet werkt (of minder goed).

Zit er een beladingsensor in dit voertuig ingebouwd?

De veren achter zijn te kort, het voertuig hangt 4 to 5 cm achterover, weet niet of dat ergens gemeten wordt. Maar ja, dan zou je verachten te bekrachtiger werkt veel te goed als het voertuig leeg is.

Verder:

Remschijven hebben last van pitting door corrosie, dus wellicht heeft het voertuig langer stilgestaan, niet goed weg gezet dus.

Nu kan het zijn dat de blokken ook ‘hard’ zijn geworden door de corrosie.

Wat denken jullie?

Remcilinder defect?

Remolie slecht?

In het dagelijkse onbeladen verkeer valt niets op.

Groet.

• Vakman Ruud

Er zit geen remdruk verdeler in het systeem.

Het kan zijn dat het terugslag ventiel in de vacuumleding lekt.

Je moet het vacuum dan beginnende bij de vacuumpomp controleren.

Maak ook alle remcilinders goed gangbaar als de auto lang heeft stil gestaan gaan die klemmen door corrosie.

Succes.

Ruud

• Schleicher

Bedankt!

Vacuum systeem. Hoe meet je de lekkage eigenlijk? Meter op positie 6 zetten

positie 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CF91&mospid=47462&btnr=11_1194&hg=11&fg=45

en kijken of de pomp het kan bijhouden?

Remschijven voor tonen nu ook al middelmatig diepe krassen. Dus ik zal remschijven en blokken gelijk maar vervangen. Ik schat dat de remschijven/voor minder dan 18 mm dik zijn. De slijtage is niet voelbaar bij onbeladen voertuig.

• Vakman Ruud

Je kunt het ook gewoon met je duim voelen als je begint bij de pomp.

Ook kan het als volgt:

trap minsten 20 keer het rempedaal in.

zet je voet stevig op het pedaal en start de motor. het pedaal moet dan inzakken omdat de rembekrachtiger gaat werken door het pompvacuum.

Succes.

Ruud

• Schleicher

Hoi!

Ja logisch. Toch even geprobeerd na het pompen: motor starten stationair: pedaal zakt geleidelijk in (begin tot eind in 2 a 3 seconden).