Dat is zo verder zo niet te zeggen.
Belangrijk bij vervanging van de koppeling is het feit dat de extra onderdelen zoals de speciale veer en het kunststof draaipunt ook vernieuwd moeten worden.
Helaas gebeurt dat in de meeste gevallen niet omdat die onderdelen niet in de koppelingsset zitten en speciaal bij BMW besteld moeten worden.
Ik heb zelfs wel gehad dat ik tot de ontdekking moest komen dat een garage de koppeling gemonteerd had waarbij het draaipunt voor 50% versleten was.
Dus: na 20.000 opnieuw de boel eruit.
Ook moet de spiebaan van de priseas goed schoon gemaakt worden en licht met speciaal vet worden ingesmeerd.
Met ingang van 1997 is er een gemodificeerde bedienigshefboom gemonteerd. Auto's voor die datum moeten bij reparatie alsnog die hefboom krijgen.
Klassiek is beschadigde paspennen van de bak of verkeerde montage van de pasbussen/tussenplaat, waardoor de bak scheef zit.
Als laatste kan het nog lucht in het hydrailische gedeelte zijn, of (heel stom) de mat zit klem onder het pedaal.
Moraal van dit verhaal.
Laat het door een goede monteur controleren.
Succes.
Ruud