storing in checkcontrole,help

• kees E34 520i

heb sinds een tijdje als ik rijdt dat hij ineens de storing ‘'getriebeprogramm’' aangeeft,als ik dan de moter afzet en ff wacht en weer start is het weg,een paar dagen later het zelfde probleem.

ik denk zelf aan een sensor die niet helmaal meer goed is,maar waar zit deze sensor?wie weet het?het is een 5 serie E34 525i automaat

• Vakman Ruud

Een sensor zoals jij waarschijnlijk bedoelt, zit niet in de 4HP22.

Wel een aansluiting naar de bakcomputer. Maar daar geeft de computer de signalen naar de ventielmagneten in de bak. Dus net andersom

Ik ga er dus van uit dat het slecht gesteld is met de bak.

Je kunt olie en filter vervangen on op ATF III overgaan, daarvoor moet de bak gespoeld worden of drie keer vullen, dus vullen rijden vullen enz.

Omdat er naar 70% van de olie vervesrt wordt.

Kijk ook op onze site www.rapservices.nl bij ondersteuning

Ga alvast maar sparen.

Succes.

Ruud

• kees E34 520i

Ruud,

maar ik merk niets aan het schakelen van de bak,gaat boterzacht,alleen als hij nog koud is dan voel je hem iets.soms heb ik een week geen last.

• Vakman Ruud

Je kunt eens minstens 30 minuten de accu los koppelen de bak computer wordt dan gereset.

Let wel. iedere tweede inspectie II dient de olie en filter van de bak van de 4HP22 vervangen te worden.

Kijk ook op onze site bij ondersteuning automaat

Succes.

Ruud

www.rapservices.nl

• kees E34 520i

ik ga hem straks loskoppelen,heb al een afspraak gemaakt om de olie en filter te vervangen,bedankt ruud