E36 320, ruitenwisser blijft aan.

• Danny

Hallo iedereen,

ik heb een 320 e36 uit 92.

Van de week stap ik de auto in, start de auto en tot mijn verbazing vlogen de ruitenwisser spontaan aan. ik ken de hendel heen en weer halen wat ik wil maar ze blijven gaan op de “normale” snelheid zeg maar. Dus ook geen interval snelheid meer als de auto stil staat.

Ik heb met wat zekeringen gerommeld maar het maakt allemaal niet uit wat ik doe ze blijven gaan.

Misschien iemand die weet wat hier aan de hand is.

Vriendelijke Groet

Danny

• Vakman Ruud

Ruitenwisser relais of de stuurschakelaar stuk.

Groeten.

Ruud

• Danny

Ruud dank je wel voor je reactie.

Ik ga naar een relais op zoek dan.

Ik neem aan dat dit relais gewoon in de zekeringen kast zit he?

Of heb je misschien een eventueel nummer voor dit relais waar ik het kan terug vinden?

Ieder geval bedankt voor je reactie.

Danny

• Vakman Ruud

Het relais (mogelijk twee) zitten in de voetenruimte boven de pedalen op plaats 28 en 29.

Er zijn drie typen afhankelijk van het bouwjaar, ik moet dus de VIN weten.

Groeten.

Ruud

• Danny

Ow oke…

Ik ga wel even op zoek naar het vin nummer, dan laat ik het je nog wel weten.

Nogmaals bedankt

Danny

• Danny

Hallo Ruud

Ik heb nog even het vin nummer opgezocht: ja 25282

Ik hoop dat jij mij kan vertellen welk relais het dan is.

Ik heb zo net de plaat boven de pendalen verwijderd en ik trof daar 3 relais aan. Ik kon alleen zo gauw geen nummer 28 of 29 ontdekken.

Ik hoop nog van je te horen,

Vriendelijke Groet

Danny

• Vakman Ruud

O, een Coupe,

Dan kan het iets anders zijn.

Normaal zijn de nummers 18 en 29 de onderste twee aan de rechterzijkant van het blok.28 zit rechts onder.

Maar ETK geeft voor jouw auto het volgende nummer: 61.35.1.387.458 dat is een rechthoekig kastje met een breede stekker.

Succes.

Ruud

• Danny

Bedankt ruud

ik ga even zoeken, ga er maandag aan beginnen want heb het weekend geen tijd.

Dus dan hoor je het nog van me of het gelukt is.

Danny

• Danny

Hallo Ruud,

Ik ben van de week bezig geweest met het relais, maar ik kan het echt nergens vinden. In de zekeringen bak, onder het dashboard bij de pendalen. tevergeefs.

Weet jij niet waar dit relais zich moet bevinden. Ik heb zelf ook al op bmwfans gekeken voor een eventuele plaats maar ook daar kan ik niet veel wijzer worden over de positie.

Ik hoop dat jij het me kan vertellen.

Groetjes Danny

P.s Het is inderdaad een coupe. Ik wist niet dat er verschillen waren met de sedan op het gebied van het electrische gedeeldte.

• yucel

Ik heb de zelfde probleem zou je mij kunnen helpen ?