Onderhoud E39 530D

• Robbiepetje

Gaarne advies,

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een E39 touring 530d uit 2000. Heel kompleet. Alles erop en eraan. Nog weinig mee gereden. Eerste indruk. Fijne bak. Hiervoor had ik een 525i uit 92. Dus dit is wel even wat anders. Maar heb daar ook veel plezier aan gehad.Wat een techniek zit er in deze wagen. Geweldig!

Nu wil ik de E39 naar de dealer brengen om hem een grondige beurt te laten geven. ZIjn er mensen die mij kunnen advieseren wat ik het beste kan laten doen aan de auto. Natuurlijk olie etc. Maar bv ook brandstoffilter? Soms loopt hij in zijn vrij niet helemaal zuiver. Je merkt het bijna niet. Meestal draait hij prima. Misschien motorsoftware laten updaten? Hij heeft 240.000km gelopen.Wat so wie so laten doen?

Elk advies is welkom.

Groet,

Rob

• Wiren 318i EXE E46 VIN:JJ57059

Als niet bekend is wat de leeftijd/conditie van de oliën, (motor/bak/stuurbekrachtiging), rem/koelvloeistof en bijbehorende lucht/olie/brandstof-filters, deze zoiezo (laten) verversen.

Multiriem(en), remschijven/blokken even bekijken of deze nog in goede staat verkeren.

• Vakman Ruud

Als de onderhoudsboeken geen uitsluitsel geven, doe dan een inspectiebeurt.

Groeten.

Ruud

• Vakman Ruud

Kijk ook op onze site bij ondersteuning->inspectieblad.

www.rapservices.nl

• sander 528I e39 1998 br40034

laat indien automaat zeker de bakolie en filter verversen

cardanolie

aircovloeistoffen

• Robbiepetje

Oke, bedankt voor jullie advies. Ruud, ik heb je site bekeken. Ziet er goed uit. Sander, ik ga zeker de bakolie laten vervangen en het filter. Was me al eerder aangeraden. Ik zal vaker op dit forum komen. Bevalt mij wel.

Groet,

Rob

• sander 528I e39 1998 br40034

das mooi hoe meer zielen hoe meer vreugd

heb je al je eigen bmw software?

bij mij of vakman ruud te koop

mail een van ons direct