aandrijfas

• compact tds

hallo ik moet mijn tussenlager vervangen van mijn aandrijfas……

_waar moet ik rekening mee houden ????

_is het gewoon loshalen???

_moet het complete as eraf???

_kan ik dat beter laten doen???

• sander 528I e39 1998 br40034

uitlaat er af

bekleding weghalen

bakzijde losvast

diffzijde losvast

middenlager los

en beide zijden verder los

merk de aandrijfas goed zodat je hem exact gelijk weer in elkaar zet

mail me anders direct ik kan je wph,s leveren waarin alles beschreven word

• Vakman Ruud

Het tussenlager moet met een voorspanning van 2-4 mm in de ricting van de bak gemonteerd worden.

Als er een schuifstuk inzit mag die moer pas na volledige montage vast gezet worden.

Succes.

Ruud

• drivevince

Ik raad je aan om het lager zelf bij bmw te halen en niet de troep van ebay of een koopje te nemen.

wees voorzichtig met het monteren van het nieuwe lager, dat je niet de buitenste ring neemt om hem te monteren, dan druk je het lager kapot.

het is wat werk maar niet echt moeilijk. om de uitlaat makelijk los te krijgen bij de motor heb je wel een flinke sleutel, met verlengstuk nodig om er goed bij te komen. ik heb een momentsleutel gebruikt met een verlengstuk en kruiskoppeling.

met zijn 2en is het beter werken.

er staat een en ander geschreven op bmwe30.net of pelicanparts.com geloof ik.

succes.

vincent

• compact tds

dus als ik het goed begrijp moet wel de hele as eraf om de lager te vervangen…

en verder geen problemen met de kruis koppelingen van de as???

• compact tds

bedankt voor de tip…

• Dennis

Hoi,

Mag ik even inhaken.

Ik heb ook aandrijfas verwijderd van 523 touring tussenlager ligt er helemaal uit.

Ik lees net dat je as moet merken voordat je hem uit de spiebaan trekt,dat ben ik dus vergeten.

Heeft dit gevolgen voor de balans of moet ik nu alleen opletten voor montage dat alle bouten (diff) en (aut) weer goed op elkaar aankomen?

• BMW L.A. CarParts

alle aandrijf assen zijn gebalanceerd en kun je dit zien aan vierkantige plaatjes die op de assen zitten..

aangezien je het nu los gehaald hebt zonder een merkteken te zetten is de kans 1 op 100 dat je hem er weer gebalanceerd onder krijgt..

Dus zul je nu onbalans krijgen wat je zekers gaat vernemen als je hem er toch zo op de gok weer onder bouwd..

Dus opnieuw laten balanceren is de beste optie..

Tip voor de volgende keer (tevens voor alle doe t zelvers) zorg eerst dat je informeerd voor je zomaar gaat sleutelen..

Want zoals je nu dus ziet kun je door niet goed voor bereid zijn en zomaar begint te sleutelen,

problemen krijgen wat je bespaard had kunnen blijven en je nu met de "gebakken peren zit..

Succes ermee