Bmw dealer te vertrouwen of niet?

  • E46driver

    Hoi,

    Aantal weken geleden begon mijn airbaglampje te branden, dus ik dacht meteen aan de sensormat die kapot zou zijn. Nu is deze 4 jaar geleden ook al vervangen dus vind ik dat wel vrij snel. Nu had ik dus een afspraak gemaakt bij de Bmw-dealer en hebben ze mijn auto uitgelezen. Met als uitkomst sensormat bijrijders kant kapot. Kosten uitlezen waren 51 euro en reparatie gaat 290 euro kosten. Dus dacht ik bij mezelf ja ik vind de veiligheid toch heel belangrijk dus ik heb nu een afspraak staan voor a.s. donderdag. Maar het vreemde is sinds hij is uitgelezen (vorige week vrijdag) brand het lampje niet meer en ik heb nadien toch nog veel gebruik van mijn auto gemaakt. Zou het misschien een kleine storing geweest zijn die nu na het uitlezen blijkbaar is opgelost en wil de dealer op deze manier lekker snel geld verdienen of is het normaal dat het lampje nu niet meer brand? Wie kan mij wat wijzer maken word ik nu besodemieterd of niet?

    M.v.g,

    Jeroen

  • rob gra

    ik denk dat deze dealer erg snel tot vernieuwen overgaat . is natuurlijk lekker makkelijk.

    ik heb verleden jaar mijn auto bij zo n dealer gebracht voor een beurt .was € 790.00

    ik ging m ophalen en toen ik weg wilde rijden deed mijn xenon verlichting niks meer terwijl deze nog nooit geweigerd had.ik ging gelijk naar binnen en er werd gezegd :jammer joh dit is toeval .ik kon m laten staan en er kwam nog € 562,- aan kosten bij . bij elkaar €1352.00 afrekenen voor een beurtje en de verlichting repareren. dus wordt je belazerd? ja ik denk van wel doen ze volgens mij bij iedereen.top geregeld bij bmw

  • sander 528I e39 1998 br40034

    nou nou

    is dit niet erg kort door de bocht?

    als je het niet vertouwd dan vraag je toch een second opinion

    of laat je de auto door iemand met carsoft even uilezen

    en soms is het je verdiepen in de materie genoeg om meer begrip te hebben voor de op en aanmerkingen van de dealer

  • rob gra

    ik kan niet over andere gevallen spreken misschien is de sensor wel echt kapot maar vaak word er veel meer vernieuwd dan nodig. en in mijn geval voelde ik me echt belazerd .door zo n sukkel die ook nog zegt van ja een bmw rijden is nu een maal duur .inderdaad op deze manier wel.deze auto s zitten vol met sensors die vaak “vernieuwd moeten worden” en kosten allmaal honderden euro s stuk.

  • Rob

    Volgens mij is het hier als eens eerder gepost, maar wat je zeker even moet controleren is of de stekker onder de stoel goed contact maakt.

    Overigens ziet de dealer mij alleen maar voor onderdelen verschijnen want bij BMW betaal je natuurlijk de hoofdprijs voor reparaties.

    Groeten Rob

  • Rob

    Ik snap niet dat jij dit geaccepteerd hebt.

  • rob gra

    had ik ook niet maar ja ik kreeg desleutels niet mee als ik niet betaalde.

  • E46driver

    Over welke stekker onder de stoel heb je het dan precies? Het zijn elektrische stoelen en er hangen best wat kabeltjes onder. En ja ik wou het eerst ook zelf proberen want die sensormat kost maar 75 euro maar dat raden ze mij af omdat ik de airbags enz niet kan uitschakelen en weer activeren. Maar is het niet vreemd dat het lampje nu niet meer brand? Als het echt kapot is zou het dan niet zo zijn dat het lampje dan meteen weer moet gaan branden??

  • Rob

    Daarom lijkt het zoveel op los contact, soms werkt het wel, soms niet. Wat betreft de airbags, ik heb eens op een forum gelezen dat als je de accu loskoppelt en een tijdje wacht tot alle reststroom weg is de airbags niet af kunnen gaan.

    Voor specifieke vragen m.b.t. welke stekker kun je beter even Vakman Ruud vragen.

  • Hans

    Ik ben naar een BMW specialist geweest en heb de stekker laten doorsolderen op mijn E39. Daarna was het probleem verdwenen (tijdelijk). Dat het lampje nu uit is, klopt. Totdat de situatie zich weer voordoet.

    Vervolgens ging hij weer branden (flauw), maar dat was het contactslot wat defect was.