Versnellingsbak en Cardan olien in ETK

  • Vakman Ruud

    In de hoofdgroep 83 van ETK 2007 staan de olien van de bakken en cardan.

    Maar daar staat voor de automaten verder alleen life-time olie.

    Als je nu verder wilt kijken naar de Life-time onderdeelnummers die voor de bak in TIS genoemd worden moet je in ETK zoeken op onderdeelnummer: 83.22.0.403.248

    De vulhoeveelheden kan je vinden onder: Extra info->vulhoeveelheden.

    Succes.

    Ruud

  • Rienk 325i E36

    Hallo,

    Ik heb mijn Computer leeggehaald. En bij het installeren van ETK krijg ik het probleem:

    het bestand c:\program files\BMW\transbase\tbadm32.exe kan niet worden gevonden.

    Wat doe ik verkeerd.

    Het gaat trouwens om de 2004 versie

  • sander 528I e39 1998 br40034

    hoi rienk

    bestel bij ruud of mij een nieuw setje (of alleen de etk)dan ben je weer up to date

  • james E46 Tour 2000

    He rienk,

    Twee mogelijkheden: Er zijn (in elk geval bij mijn versie 2002) twee sysadmins in omloop. De een wordt geleverd bij TIS. De andere bij ETK. Die van Tis installeert de transbase niet. Dus dan deinstalleren en de setup op de ETK disk 1 runnen.

    Andere mogelijkheid is dat de oudere versies niet om kunnen gaan met de pathname in 2000/XP. In Dos en Win95 waren pathnames beperkt tot 8 tekens. In XP is dat niet geval. De transbase installatie software kan alleen werken met de 8 tekens en niet de complete naam. Daardoor worden bepaalde delen niet goed geinstalleerd.

    De makkelijkste manier om dit te fixen is om tijdens de installatie de installatie directory te laten maken in de root van je harde schijf. Path wordt dan C:\BMW o.i.d. Dan voorkom je dus de 8 tekens problemen. C: kan natuurlijk ook elke andere willekeurige schijf zijn.

    Het kan zijn dat ie het nog steeds niet doet. Gooi dan even je logbestand op de mail en de melding die je hebt gekregen tijden installatie of tijdens het opstarten van ETK. Dan kijk ik even verder.

    James

  • Rienk 325i E36

    Dank je. Het werkt nu. Het waren waarschijnlijk die 8 karakters waar de fout zat.