inhouden 320d

• henk

Hallo

Sinds 8 maanden heb ik dus een 320d van het bouwjaar 2001.Wat mij de laatste tijd opvalt is dat hij inhoud . Hij houd iets in als ik bv het gaspendaal bij 1500 toeren in de 2e versnelling ineens indruk . Hij trekt dan sterk de eerste ongeveer 1000 toeren tot ongeveer 2500 toeren,daarna voel ik dat hij nog wel trekt maar een stuk minder. Doe ik het zelfde maar trap het pendaal geleidelijk in dan trekt hij zonder dip gewoon evensterk door. Hij trekt ook altijd goed als hij boven de 3000 toeren rijd en dan ineens het gas tot op de grond druk.

De auto is altijd door een bmw dealer onderhouden. km stand is 170.000.

Ben benieuwt naar de reactie,s !

Alvast bedankt.

Henk

• Vakman Ruud

Waarschijnlijk de aansturing van de turbo.

Dit wordt vacuum geregeld. Vanaf het motorvacuum gaat een slangetje naar een vacuumschakelaar aan de rechterkant van de motor tegen het binnenscherm en dan naar een kunststof tankje daarna dan naar de vacuumdoos van de wastegate(turbo). Controleer eerst alles op lekkage.

De slang wil doorslijten waar die vlak langs de stekker van de luchtmassa meter gaaat.

Succes.

Ruud

• henk

Dankje Ruud ! Hier kan ik iets mee.

Echter als hij lek is ergens dan moet hij toch over het hele toeren gebied slecht trekken ?

Zit er ergens een vacuum doosje met een membraam erin ? Kan het zijn dan die mebraam niet goed werkt ?

Ik ga het geheel zaterdag eerst even na lopen.

Henk

• maarten krull

Hallo Ruud,

misschien kunt u mij helpen. Heb een bwm 320d uit 99. Probleem is dat mijn auto bij 110/120 km soms niet harder wil.

Het lijkt dan net of er een begrenzer op zit. Dit duurt soms tussen de 10 en 60 seconden daarna reageert de auto

weer op het gaspendaal. Ben naar dealer geweest en hij heeft daar 2 dagen gestaan. Aan de kast gehangen konden

niets vinden. Het enige wat deze aangaf was dat de turbo druk te hoog was. Maar geen verstuivers of luchtmassameter enz enz.

Tja we denken dat het de turbo is hadden ze gezegd. Kosten 1250 euro maar wil het eerst zeker weten, en er zal een goedkoper

adres zijn dit voor dit probleem denk ik. Ik vind ook dat me auto niet soepel doortrekt. Beetje schudden en stoten.

Hoop dat u genoeg info heeft anders hoor ik het graag. Alvast bedankt. Ps auto heeft 217000km gelopen.

mvg Maarten Krull

• Adam

hallo

ik heb een bnw e46 320D uit 99. ik heb het zelfde probleem, echter heb ik wat toeviging gedaan in mijn tankinhoud(zuiviringsmiddel) en het lijkt erop dat de schudden en stoten minder zijn geworden.

ik hou jullie wel op de hoogte.

greetz

Adam

• Van Tittelboom Bart

geachte

ik heb een soortgelijk probleem of de auto nu warm of koud is

als ik zeer traag gas geef en rond de 1800 - 2300 toeren kom bv bij het afrijden van de autostrade schokt de wagen,

het is echt storend het is vooral in 2de en 3de eens boven de 2300 voel je er niets van.

onlangs is turbo ontploft en vervangen ook 2 injectoren maar het is nog steeds, niemand kan me een uitleg geven want hij geeft geen foutcodes aan op de pc

kunt u me helpen ik rijd met een e46 320d facelift bj2005 met 123 000km

kunt u mij mailen (amnesia7906@hotmail.com) indien u of iemand me hier wat info kan over geven ik ben ten einde raad en binnekort ook ten einde kapitaal, grapje met turbo en injectoren heeft me al reeds 3051,69eur gekost