stuurkabel CD wisselaar E39

  • RudiE39

    Hallo allemaal,

    Sinds nu iets meer dan een jaar ben ik de trotse eigenaar van een E39 uit 1998. Heb er wat probleempjes mee gehad maar allemaal snel op te lossen door de onderwerpen op forums zoals deze.

    Een collega van mij is over gestapt op een Audi, waarom weet niemand, maar van heb ik de wisselaar over kunnen nemen. Die zou ik net voor de vakantie nog wel ff inbouwen :| Na wat zoek en speurwerk o.a. ook op dit forum, kom ik erachter dat ik de stuurkabel mis van de radio naar de wisselaar. In het compartiment links achter zit wel de voeding maar niet de 6 pins connector. Er zit een radio met boardcomputer ingebouwd met navi en er heeft ooit een TV module ingezeten. De radio zit naast het reservewiel achter in de kofferbak ingebouwd en heeft nog een aansluiting voor de CD wisselaar over. Verder zag ik dat de vorige eigenaar(en) er ook het nodige aan geknutseld heeft.

    Op de forums kom ik tegen dat er veelal de wisselaar is uitgebouwd en vervangen door een GROM of Ipod aansluiting of vergelijkbaar. Dan moeten er toch van die kabels over zijn? Op Marktplaats kom ik ze niet tegen. Er staan er enkele op Ebay, maar vaak uit Verweggistan dus is dan wel even onderweg.

    Wie heeft er nog een stuurkabel liggen en zou die aan mij willen slijten of heeft er een andere oplossing. Ik wil graag de wisselaar inbouwen dus geen oplossing met GROM of Ipod o.i.d., die heb ik al via een FM transmitter. Het zou mooi zijn om vandaag contact te hebben, kan ik hem morgen nog inbouwen, maar dat zal wel iets te ambitieus zijn ;)

    Alvast bedankt.

    Groeten, Rudi

  • Rob530DH2002

    Als ik spullen bestel via eBay Duitsland heb ik ze vaak binnen 2 dagen in huis, dus wat let je? Verder schrijf je: ‘Dan moeten er toch van die kabels over zijn?’ Nee, want zo'n GROM MP3-speler (die ik ook heb) sluit je aan op dezelfde kabel als waar normaal de CD-wisselaar is aangesloten.

  • wiren

    Ik heb een week geleden ook een GROM ingebouwd, mijn hele muziekcollectie heb ik gewoon op een stickie. Ik was dat gewissel met cd's zat. Soms zat ik daardoor 3 maanden met de zelfde deuntjes in de auto (maar dat is misschien ook luiheid :D). Heb meteen ook een bluetooth carkit, aux en een USB-poort met oplaadfunctie. iPod zou ook nog kunnen maar dat gebruik ik niet. Album en tracknaam komt in de display en je kan via het stuur bedienen (tu)