Remschijven E39

  • Rob530DH2002

    Hallo mede forumleden,

    Mijn 530D is toe aan nieuwe schijven aan de voorzijde (er komt trilling in als ze warm zijn), welke merken adviseren jullie en waar zijn ze het goedkoopst? Ik vond hier in de buurt een webshop die het merk ATEG verkoopt, lijkt me onbekend maar erg goedkoop (duurkoop dus?): hier een link naar de set.

  • Ad

    Hallo beste Rob,

    Ik zelf Heb vorige zomer een set gemonteerd van Zimmermann, maar dan ook alles, tot aan de handrem schoentjes toe.

    Ik heb dit de eerste 3 a 400 km rustig ingeremd.

    En, indien nodig, remt dit als een gek, net als of er een anker word uitgeworpen.

    Brembo, dat is ook een heel goed merk, remt ook als een tierelier, net als Zimmerman.

    Vergeet echter nooit, dat wanneer we een automaat rijden, dat er soms na hard remmen voor een rood licht, dat de voet vaak nog op het rempedaal staat, en daar net waar de remblokken de remschijven raakt, daar koelt de remschijf net veel minder af, dus zal de remschijf ook sneller krom gaan trekken.

    Toen ik een automaat reed, zette ik de automaat in de N stand, dan kan men het rempedaal los laten, en koelen de remschijven helemaal af.

    Scheelt echt in het vervangen van de remschijven.

    Of men zal beter moeten gaan antisiperen, maar soms kan het wel eens niet anders!

    Maar er zullen ongetwijfeld nog wel meerdere goede merken zijn, zoals Até.

    Succes met de keuze.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  • Rob530DH2002

    Hallo Ad,

    Het verhaal van de rem loslaten bij stilstand na een forse remactie i.v.m. voorkomen van ongelijkmatig afkoelen is me bekend, toch zijn ondanks mijn rijstijl de schijven krom (tenminste ik verwacht dat het de schijven zijn). Ik rijd overigens een handgeschakelde bak, bewuste keus. Ik ga dat goedkope setje gewoon eens aanschaffen, puur als test en zal na verloop van tijd deze post updaten. Dan weten we met z'n allen hier of goedkoop altijd duurkoop is. Een buil kan ik er immers nooit aan vallen, nog geen € 90,00 voor schijven en blokken voorzijde is natuurlijk een lachertje. :)

    Mvg, Rob

  • Ad

    Hallo beste Rob,

    Stel je eens voor, het zou eens best spul zijn, dat gooien alle dure merken hun ruiten wel goed in!:D

    Zou het materiaal uit China komen, want zo goedkoop, ik weet het nog niet.

    Dat is hetzelfde met de power Leds, er zijn Chinese power Leds op de markt, die overtreffen zelfs de dure merken, en dan nog zelfs de prijzen van die power Leds, ook een fractie van de prijs.

    Ik ben nu wel erg benieuwd geworden, je weet het immers nooit.

    En, goedkoop, dat hoeft niet altijd duurkoop te zijn!

    Succes toegewenst.

    Met vriendelijke groet,

    Ad