E39 2002 pdc doet het niet

  • Daan

    Hallo

    Pdc van mijn 525 doet het niet,dat wil zeggen bij achteruit zetten van versnelling heb ik een lange bieptoon en lampje knippert.

    Wagen is uitgelezen en heeft geen fout meldingen.Tevens hebben we geluisterd naar de sensoren en deze zijn allemaal aan het tikken.

    Iemand enige idee wat er hier aan de hand is?

    Dank Daan

  • Ad

    Hallo beste Daan,

    Het kan dus zijn, dat wanneer er een storing of een defect niet uitgelezen of opgemerkt word.

    Dat is nu eenmaal de wispelturigheid van de micro electronica.

    Raar, maar toch echt waar.

    Ik denk met dit gegeven, dat er toch een van de sensors in de bumper defect is! De defecte sensor kan zowel in de voor, als de achter bumper aanwezig zijn. let daar echter wel goed op!!

    Als de sensors in de bumpers klikken, dan zijn deze gewoon goed.

    Maar klikken ze dan ook allemaal daadwerkelijk, ook in de voorbumper?

    Er hoeft namelijk maar een defecte bumper sensor te zijn, die het geheel misleid!

    Daardoor krijgt men het constante toon geluid en het knipperende lampje op de midden console!

    Kijk ook eens of alle zekeringen nog goed functioneren.

    Succes.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  • Daan

    Hallo Ad

    Wij hebben met 2 man geluisterd en alle sensoren voor en achter klikken daadwerkelijk.

    'Weet jij welke zekeringen ik moet hebben,kan ze niet vinden in mijn boekje.

    Gr Daan

  • Ad

    Hallo beste Daan,

    Sorry dat ik niet eerder heb geantwoord.

    Ja, als alle sensoren klikken, dan zal het wel ergens anders aan liggen.

    Maar als er een niet correct werkt, dan heeft men hetzelfde probleem zoals het nu bij u gebeurt, vandaar dat ik het dus ook benoemde!

    Ooit al eens water in de kofferbak gehad?

    Dan zou het eventueel ook een slechte connectie kunnen zijn in een stekker verbinding!

    Dan zou ik even de stekker los nemen, en even kijken, of er een contactpin iets vuil is, of gecorrodeerd is.

    Even inspuiten met contact spray of met WD-40.

    Anders even uitlezen, vaak kan men dan ook het euvel bekijken, met het uitlezen.

    De zekeringen zitten aan de rechter zijde in de kofferbak, als het een Touring betreft, daar zit dan ook het relais op de zekering plaat.

    Ik zou gewoon alle zekeringen even checken, dat kan immers nooit kwaad.

    Ook zit de PDC stuur module aan die zijde in de kofferbak, alles zit bij elkaar. Deze is een cm of 10 tot 12 hoog.

    Ga de kabelboom maar na, van de unit naar de achter plaat rechts, daar gaat de kabelboom naar buiten, met een doorvoer rubber.

    Ik dacht dat het bij een sedan net zo was, maar daar ben ik niet zeker van, ik zelf heb dus een E39 Touring, en heb het hele spul al een keer los gehad.

    Om een trekhaak te monteren.

    Succes.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  • Vakman Ruud

    Met INPA kan ik ze per stuk direct aansturen.

    En zodoende de foute eruit halen.

    Als het een touring is moet de bumper eraf, hou daar rekening mee als je een afspraak wilt maken.

    Wel eerst het chassisnummer graag en de kleur van de sensoren , zwart of de autokleur4

    0629582928

    Groeten.

    Ruud