E61 530d schommelend bij constante snelheid

  • fsmit79

    Bij warme motor en constanten snelheid, toerental tussen de 1300 en 1600 toeren schommelt het toerental en voelt het alsof er te weinig brandstof in de motor komt. Altijd direct op te lossen door gewoon harder of zachter te gaan rijden.

    Inmiddels vervangen:

    - volledige bakolie beurt door ZF

    - wervelkleppen verwijderd

    - dieselfilter

    - luchtfilter en carterfilter

    Er is al veel over geschreven, maak ik lees vrij weinig oplossingen. Iemand hier met hetzelfde probleem?

  • Marnix

    Zijn je injectoren ook gecontroleerd ? Met INPA kun je/men de bijsturing van je injectoren te bekijken en zo inschatten welke eventueel niet goed werkt.

  • fsmit79

    Nee nog niet. Ik heb ook geen uitleesapparatuur dus daarvoor zal ik iemand moeten vinden (of naar de dealer gaan). Inderdaad een goeie.

  • Marnix

    Zou ik wel doen, als het injectoren zijn verslechtert de situatie alleen maar tot de boel echt stukgaat of je valt gewoon stil.

    Toen bij mij de injectoren versleten waren dansde het toerental soms stationair, maar ik kan mij voorstellen dat er nog meer vreemde verschijnselen kunnen optreden.

    Succes.

  • Rob530DH2002

    Marnix, bij welke km-stand had jij dat? Ik heb nu ook heel af en toe dat het toerental niet perfect constant blijft (heb inmiddels 412.000 km op de klok).

  • Marnix

    Rob,

    180.000 km

    Nu staat ie op 242.000

  • Marnix

    Vond dit toevallig tijdens het surfen:

    http://www.koppelomvormer.nl/koppelomvormer-revisie/koppelomvormer-bmw?utm_source=marktplaats&utm_medium=cpc&utm_campaign=problemen_met_pendelen

    Koppelomvormer BMW E90/91 E60/61 E65/66 E70/83

    Nieuw nu ook leverbaar Revisie koppelomvormers voor 530D/535D E60

    Automaat spoelen & reinigen .Wanneer u toerental bij acceleren bij koude motor of bij constante snelheid pendelt. Betekent dit dat uw lockup plaat (inwendig in de koppelomvormer) vervuild of verbrand is.Idien deze vervuild is zijn de klachten gering en is dit nog op telossen met spoelen van de automaat (over spoelen en reinigen lees automaat spoelen boven in de balk) Als deze ingeschakeld word door de megatronic van de automaat transmissie. Krijg je een soort van 1 op 1 verbinding dit houd in met weinig toeren een hoge snelheid . alleen wanneer deze verbrand is kun je wel spoelen en reinigen van olie alleen dit verhelpt de klacht niet. U moet zien dat de lockup aangestuurt word door dat deze verbrand is grijpt hij niet in een bepaalde tijd aan en zegt de pc van de auto hij moet weer los laten daar door krijgt u dat het toerental pendeld . Dit is dus op telossen met het vervangen van de koppelomvormer. Echter wanneer u er te lang mee door blijft rijden. zal de voering zo ver slijten dat hij er af gaat en dan zal er een staal op staal verbinding zal zijn. er kan dan staalslijpel ook in de automaatbak terecht komen en dan zal ook uw automaat transmissie gereviseerd moeten worden en dit is erg prijzig. dus noodzakelijk wanneer u een pendelent toerental heeft snel tewerk gaan.

    DIT KOMT VAAK VOOR BIJ ALLE 6 TRAPS AUTOMATEN

    NIEUW NIEUW vanaf Augustus 2012 gaan wij ook Automaat olie verversen automaatbak te spoelen en te reinigen rond 100.000 km tip om slijtage te voorkomen en de levensduur te verlengen (zie automaat spoelen )

    Wij spoelen ook wanneer uw koppelomvormer vervangen word.Wat wel gebeurt wanneer de koppelomvormer defect is geweest dat er veel vervuilling in u transmissie achterblijft. En dan is het raadzaam om u transmissie inwendig te spoelen voor een beter resultaat

    Koppelomvormer BMW

    Een koppelomvormer is een belangrijk onderdeel van de automatische transmissie, en zorgt voor het soepele optrekken van de auto. Koppelomvormer.nl is hét adres om een revisie van onderdelen te regelen of voor de aanschaf van een nieuwe koppelomvormer. BMW is een van de vele merken waarvoor onderdelen verkrijgbaar zijn

    Een defecte koppelomvormer voor een BMW kan vaak worden vervangen door een gereviseerde. Hebben wij het goede type op voorraad, dan duurt revisie meestal niet langer dan één werkdag.

    BMW Koppelomvormers op voorraad!

    In onze webshop vindt u een overzicht van nieuwe onderdelen voor de automatische versnellingsbak. Klik boven in de kolom op webshop, en zo krijgt u de mogelijkheid een nieuwe of gereviseerde koppelomvormer voor een BMW online te bestellen.

    Voor vragen of extra informatie over onze werkzaamheden kunt u contact opnemen via het contactformulier.

  • fsmit79

    Dankje Marnix,

    ik heb begin dit jaar de versnellingsbak laten controleren door ZF in Delfgauw. ZF is de fabrikant van de versnellingsbak en biedt ook de service van spoelen en controle. Ze deden dat vanuit Dortmund maar zitten sinds een jaartje ook in Delfgauw.Na veel googlen kwam ik tot de conclusie dat zij veruit het beste kunnen controleren of de bak nog goed was. Ze hebben er uitgebreid mee gereden, de bak gespoeld, nieuwe olie en filters etc geplaatst en daarna de boel weer controleerd. Ze hebben ook het schommelen gevonden en verzekerden me dat het niet vanuit de koppelomvormer kwam, omdat dat ook gepaard zou gaan met andere klachten die ik niet had.

    Ofwel, ik ben gerustgesteld en zal dus verder moeten zoeken :)

  • Marnix

    Of er is een combinatie van meedere problemen.

    Kwestie van een voor 1 afstrepen. Heb je al met INPA gekeken naar de MAS adjustment ?

  • fsmit79

    Hoi marnix,

    ik heb nog geen inpa, er komen steeds reparaties tussendoor die mn budget voor dat soort dingen opeten ;) Bovendien heb ik alleen een werkcomputer, dus ook dat is nog een drempel.

    Het staat op mn verlanglijstje overigens, tot die tij dmoet ik het hebben van welwillende forummers ;))