BMW Z3, hardtop vragen

  • Sven

    Ik wil een BMW Z3 gaan kopen. Je ziet ze aangeboden worden met en zonder hardtop. Ik heb wel eens gehoord dat het niet zo eenvoudig is, maar wil even jullie ervaring/deskundigheid horen. Is het mogelijk om een Z3 zonder hardtop te kopen en deze nog later erbij te kiezen? Ik hoorde namelijk iets over andere beugels nodig, wat achteraf te koop is, echter niet meer verkrijgbaar is.

    Ik hoor het heel erg graag. Oja de reden dat ik dit vraag is zodat ik wat meer keuze heb!

  • fsmit79

    Nou, je kunt je z3 gewoon met wat kleine aanpassingen hardtop klaar maken. Althans, de eerste series wel, misschien dat het meer werk is in de latere.

    En trouwens, ik kocht de mijne zonder hardtop, maar hij is er wel klaar voor. De gaten zitten er al, de stroomcontacten voor de achterruit en zo nog wat dingen. Ik zou mijn keuze er niet van laten afhangen, behalve prijstechnisch. Een tweede hands hardtop in de juiste kleur kost je gauw 1000 euro.

  • Sven

    Kijk dat is nuttige informatie! Dankjewel! Ik wil graag een zwarte Z3 1.9 handgeschakeld, echter dan wordt de keuze wel heel klein als je ook een hardtop erbij wilt!

  • fsmit79

    Klopt. Ik heb ook een 1.9i, en toen ik m kocht had ik er 8 bekeken. Allemaal zonder hardtop. Achteraf vind ik het jammer, want nu koop ik geen losse hardtop meer en kan er wel goed eentje gebruiken vanwege de smerige meeuwen die de boel ondersch*&*^ten hier in de straat.

    Ik zou alleen mn keuze er niet van laten afhangen. Het type motor (de 1,9 minimaal), het onderhoud en de staat van de auto is veel belangrijker. Alleen een uitlaat vervangen is al net zo duur als een tweedehands hardtop….

    Let er goed op dat de bak goed schakelt, dat de remmen niet trekken en hij stationair koud en warm mooi en niet te laag loopt. Dat is mijn ervaring naast verder alle standaard aandachtspunten voor het kopen van een auto.

    Ohja, maak je niet teveel zorgen over een natte kofferbak of wat vocht in de auto. Het blijft een cabrio en vrijwel alle lekkages zijn makkelijk op te sporen en zelf te verhelpen.

  • Eddy

    Zou ook graag een hardtop op mijn Z3 van 1996 willen kopen in occassie, maar weet niet hoe de voorkant vast gezet wordt aan de ruit.

    De achterkant is een soort bayonet sluiting daar ben ik al uit, het is enkel de voorkant.

    Ik weet dat de softkap met de klemmen zijn om de kap vast te zetten, maar hoe zit het met een hardtop?