Je kan de lockup losgooien op de regeleenheid (bedrading) en om niet in noodloop te laten gaan moet je een vervangingsweerstand aan de regeleenheid hangen. Je kan kijken of daarmee het rijgedrag verandert. Ook kan je aansturen en luisteren of de spoel het ventiel aanstuurt (klikje?) en een weerstandmeting doen door de spoel.. Daarvoor rustig, motor uit en goed luisteren onder de auto.
Het klinkt inderdaad alsof je lockup niet werkt. Het zou ook kunnen dat een koppeling of rem niet goed werkt in de versnellingbak die in de hoogste versnelling mee hoort te werken.
Je lock-up ventiel zou verontreinigd kunnen zijn en niet functioneren. Mijn ervaring is niet BMW gerelateerd, maar voor een defect ventiel is geen revisie nodig gewoonlijk, verversen en een ventiel, filter en carterpakking vervangen en olie dus tsja, als je een beetje schoon kan werken en een brug hebt, kan je dat zelf misschien wel.
Maar regel 1 met automaatbak problemen is eigelijk dat je diagnose gesteld moet zijn terwijl hij nog rijdt. Daarbij is belangrijk of het probleem zich voordoet in welke versnelling(en) en de conditie waarin het voertuig zich bevindt (accelleratie / decelleratie) of juist bij het op constant toerental. Natuurlijk of zich veranderingen voordoen zoals dat het de ene keer in de ene conditie voordoet en de andere keer in een andere conditie. Pas op dat de bakolie niet verbrandt trouwens, zeker als je de bak flink aan het werk zet. Misschien eerst olie peilen om te kijken of die misschien al verbrand is en of het niveau nog wel correct is. Let op, normaal is er een speciale procedure voor versnellinbak olie peilen voor automaatbakken…
Succes, en natuurlijk horen we graag of je iets hebt kunnen vinden..