centrale deurvergrendeling wil niet meer op sleutel e46

  • paulus

    ik heb een 330d bj 99,e46 ,mijn centrale deurvergrendeling op sleutels heeft er geen zin meer in,kofferbak en op slot wel,maar van slot doet het niet meer wat kan het probleem zijn,

    paul

  • ge46rard coupe

    misschien is je sleutel kapot. probeer hem eerst te initialiseren. ik kreeg met mijn sleutel de deuren/kofferbak niet op slot of van het slot. bij mij was het een kapotte sleutel, 140 euro bij de dealer incl btw

    gr gerard

  • paulus

    met de reserve sleutel is het zelfde verhaal mvg

  • ge46rard coupe

    heb je al geprobeerd om de sleutels opnieuw te initialiseren? als je de sleutel in het slot steekt, dus niet op de afstandbediening werkt je centrale vergrendeling dan of één deur?

    initialiseren gaat als volgt. doe de deuren en ramen dicht, niet op slot. doe de sleutel in het kontaktslot,maak kontakt en haal hem eruit. druk dan op de open-knop en houdt deze ingedrukt. druk dan 3x op de sluit knop en laat dan de open-knop los. vervolgens moet je centrale vergrendeling horen, open/dicht (wanneer dit niet gebeurd is je sleutel kapot) de 2de sleutel op dezelfde manier initialiseren en dit moet je binnen 10 sec doen en dezelfde stappen uitvoeren. de accu van de sleutel heeft een bepaalde levensduur en je moet dan ook regelmatig de sleutels wisselen anders gaat de accu kapot. deze laat zichzelf op tijdens het rijden. er is ook een mogelijkheid dat je centr. module kapot is

    succces Gerard

  • paulus

    oké,ik ga er morgen mee aan de gang

  • paulus

    gerard het is gelukt,ik heb de auto nog maar net en ik heb de reserve sleutel natuurlijk als eerste gepakt en daar blokeerde hij natuurlijk op ,mvd,paul.

  • ge46rard coupe

    Fijn voor je. een goedkope oplossing. scheelt je weer onkosten. Het is handig om te weten hoe je de sleutel moet initialiseren.

    Vr gr Gerard

  • theone

    Hallo,

    is er ook zo"n procedure voor een E-36 cabriolet?

    Want ik heb namelijk vaak dat bij op afstand bedienen van de vergrendeling, de deuren even op slot gaan en dan weer open springen.

    Na ongeveer 3 keer proberen blijven ze wel op slot.

    Bedankt alvast

  • ge46rard coupe

    ja, dezelfde manier. ik heb het gegoogled

    Sleutels initialiseren BMW model E39/E36.

    >

    > * beide (alle) sleutels moeten geinitialiseerd worden

    >

    > 1- Ga in de auto zitten en lock alle deuren.

    >

    > 2- Contact snel aan en uit in stand 1 (radio, accessoirestand), niet langer

    > dan 5 seconden, En haal de sleutel uit het kontaktslot.

    >

    > 3- Eerste sleutel: houdt de “openen knop” ingedrukt terwijl je driemaal op

    > de “lock knop” drukt. (lampje sleutel knippert) Laat daarna de openen knop los.

    >

    > 4- Tweede sleutel: zelfde acties als met de eerste (niet in het contact steken). Let op: dit moet binnen 30 seconden na de eerste sleutel.

    >

    > 5- Sluit het proces af door het contact aan en uit te zetten (starten van de

    > motor is niet nodig).

    >

    > Je krijgt een bevestiging d.m.v openen en sluiten van de sloten (na het loslaten van de “openen” knop PER sleutel).

    Als het de 1e keer niet werkt herhaal het dan nog een keer, het moet namelijk precies in het tijdvak gebeuren als staat aangegeven !

    succes Gerard

  • ge46rard coupe

    ja, dezelfde manier. ik heb het gegoogled

    Sleutels initialiseren BMW model E39/E36.

    >

    > * beide (alle) sleutels moeten geinitialiseerd worden

    >

    > 1- Ga in de auto zitten en lock alle deuren.

    >

    > 2- Contact snel aan en uit in stand 1 (radio, accessoirestand), niet langer

    > dan 5 seconden, En haal de sleutel uit het kontaktslot.

    >

    > 3- Eerste sleutel: houdt de “openen knop” ingedrukt terwijl je driemaal op

    > de “lock knop” drukt. (lampje sleutel knippert) Laat daarna de openen knop los.

    >

    > 4- Tweede sleutel: zelfde acties als met de eerste (niet in het contact steken). Let op: dit moet binnen 30 seconden na de eerste sleutel.

    >

    > 5- Sluit het proces af door het contact aan en uit te zetten (starten van de

    > motor is niet nodig).

    >

    > Je krijgt een bevestiging d.m.v openen en sluiten van de sloten (na het loslaten van de “openen” knop PER sleutel).

    Als het de 1e keer niet werkt herhaal het dan nog een keer, het moet namelijk precies in het tijdvak gebeuren als staat aangegeven !

    succes Gerard