Contactslot vervangen e36

  • Wiersema120

    Ik ben opzoek naar instructies om een contactslot te vervangen.

    Kan iemand mij daar aan helpen.

    Bedankt Marinus

  • Bouke

    hallo iedereen,

    ook ik heb het contact van mijn E36 316 moeten vervangen. Het oude slot heb ik er inmiddels uit(geboord) maar nu wil het nieuwe slot niet vastklikken zeg maar. als ik het slot er in doen, schiet hij net niet vast en ook kan ik de sleutel maar een paar mm bewegen.

    Iemand tips? is er een speciale manier om dit te doen?

    Bouke

  • Vakman Ruud

    Ik heb er een tekening van hoe en wat.

    Groeten.

    Ruud

  • theo

    Vakman Ruud Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik heb er een tekening van hoe en wat.

    > Groeten.

    >

    > Ruud

    beste ruud kan je mij die yekening doorstuuren

  • Vakman Ruud

    In de rand vanhet slot zit een klein gaatje naast het sleutelgat.Zet het slot met de sleutel in stand 1 en steek hier een pin in. Bijvoorbeeld een inbussleutel. Dan gaat de pin in een gaatje in de halve maan en borgt deze. Duw het slot stevig in de behuizing. Vergeet de rubber ring niet en trek de pin uit het gat. De halve maan ringen vallen dan in de uitsparing van de behuizing zodra je de sleutel verwijderd.

    Succes.

    Ruud

  • fsmit79

    Je beschrijving klopt Ruud, maar mijn ervaring is dat het wat lastiger is. Ik heb via youtube een filmpje gevonden waarin iemand laat zien hoe het moet, maar met een haarspeld. Ik heb dat zelf ook zo gedaan en na (heel) lang frutselen de slag gevonden.

    Zoeken in youtube op ignition module bmw ofzo zou je op dat filmpje moeten brengen.

  • ton2353@gmail.com

    mijn zoon belt me net met hetzelfde probleem met zijn bmw 318 uit 1996, zou ik ook de instructies kunnen krijgen.

    Alvast bedankt, ton

  • fsmit79

    Als toevoeging; in dit filmpje zie je hoe je de slotcylinder kunt vervangen. Na 6min30 is het niet interessant meer, gewoon alleen de cylinder vervangen. Ik heb het zelf ook gedaan, als je op het forum zoekt onder mijn naam, zul je vanzelf de uitgebreide beschrijving vinden.

    Mijn tips;

    - regel (koop een zak) een haarspelden, die 5 cm lang zijn onuitgebogen

    - buig de haarspeld in een hoek van 90graden, buig het puntje van de platte zijde iets om, (zie video) niet te ver!

    - de speld moet er 2,6cm diep in.

    - pas als de speld onder spanning staat, zoals te zien in de video, dan pas zit je op de goede plek!

    - spelen met de stand van de sleutel en de hoek van de speld, en een hoop geduld!

    Succes!

    http://www.youtube.com/watch?v=tETEtb5Yr_o

  • Vlora

    Haha, shouldn't you be chagring for that kind of knowledge?!

  • RinusMandels

    Hallo zou je mij misschien deze tekening toe kunnen mailen..

    het vervangen van een contactslot e36,

    graag zsm..

    mvrgr.

    RInus Mandels