Automaat problemen 320 e46

  • Bo

    Hallo allemaal wie kan mij verder helpen voor de tweede keer in een een paar dagen problemen met mijn automaatbak storingcode zichtbaar in tellerpaneel bak loopt in noodprogramma toerental niet hoger dan 3500 toeren, en de auto gaat bijna niet meer vooruit.

    De eerste keer dat zich dit voordeed kon ik het oplossen door het contact aan en uit te zetten maar nu blijft de storing er in zitten.

    Vorige keer bij de BMW dealer geweest maar konden geen foutcode ontdekken ?

    Luchtmassameter is het ook niet deze is al vervangen, wie kan mij verder helpen

    Het gaat om een 320i uit 2003 met 34000 km op de teller moet de eerste beurt nog krijgen.

    groetjes BO

  • sander 528I e39 1998 br40034

    tja is een lastige

    misschien een verkeerde waarde van een of andere sensor

    misschien nu uitlezen en kun je wel iets vinden

    bij de dealer ruud of bij mij scheelt waar je woont

  • Vakman Ruud

    Laat de dealer de bak/motor opnieuw synchroniseren, initialiseren en software laden.

    Succes.

    Ruud

  • Bo

    Hoi Ruud proleem is opgelost code uitgelezen was niets aanwezig maar toch gereset, daarna nieuwe luchtmassameter gemonteerd en tot nu toe geen problemen meer met de bak.

    bedankt voor je reactie en hulp.

  • Chemical

    Waarom moest de luchtmassa meter worden vervangen?? Ik zie de link zo snel niet met de bak?

  • Tom

    Beste,

    Heb hetzelde probeem

    BMW E46 2003 automaat 75000km

    in drive geen power meer en gaat ook niet in toeren

    ook alarmmelding van tandwiel met uitroepteken erin

    in achteruit gaat hij wel normaal

    Wat was het probleem bij u??

    merci Tom

  • Tomscheers915@hotmail.com

    idd versnellingsbak en luchtmassameter hebben niet met elkaar te maken

    volgens mij was dit overbodig deze te vervangen

  • rinus

    heb vandeweek ook gehad bij mijn e46 316 automaat bj 2004 motor uit gezet wil weer weg rijden na een half uur auto wilde na lang starten aan slaan ongeveer 30 sec lampje versnellingsbak ging branden en in noot loop draaien garage gebeld en gekomen was de accu stuk vervangen en gereset probleem was accu

  • Mariekevdb

    Beste Tom en Bo,

    Zo is het precies bij ons ook begonnen mijn man voelde dat de auto niet goed zat op gebied van automaat wel te verstaan.

    Auto had nog garantie, maar ook die garage door laten nemen. Niets aan de hand. ( was met ong 140.000 km)

    Toen naar andere vakgarage, beetje als back up vanwege de garantietermijn, nee meneer Uw auto uitgelezen en hij loopt als een zonnetje!

    Wat denk je we rijden weg en na 3,5 km verschijnt het zonnetje op ons display met uitroepteken en de auto loopt op zijn gemakje verder in de vrij-loop.

    In zijn achteruit de inrit op kon gelukkig ook maar daarmee ook klaar.

    De “garantie”garage gebeld en auto werd opgetakeld, kregen vervangend vervoer..allemaal netjes.

    Vervolgens is er e.e.a in de automaat vervangen, wat precies hebben we nooit vernomen maar daarna liep hij prima.

    Succes, Marieke

    ( totdat hij in september voor een grote beurt en keuren naar de vakgarage ging…de rest ach zoek op dit forum naar “330D duwt door”…we zijn nog niet klaar…)

  • Peter

    Hallo,

    Ik heb sinds kort een 320 (e46) automaat uit 2001 met 52000 km.

    Ik heb dezelfde problemen gehad met mijnauto. Onder het rijden gingen allerlei lampje branden en hoorde ik een harde klap en toen deed de auto niets meer. Bleek dat de auto in zijn noodprogramma was geslagen. Na enige tijd wachten motor weer gestart waarna ik uiteindelijk weer thuis kon komen. thuis motor uitgezet. Kort hierna weer willen starten, bleek de accu leeg te zijn. Nieuwe accu gemoteerd en probleem bleek over te zijn, tot na een lang ritje het euvel zich weer voordeed. Bij een garage uiteindelijk spanning laten meten, waarna bleek dat inplaats van 14.2 volt maar 9.3 volt werd geleverd.

    Uiteindelijk bleek dat de spanningsregelaar defect was. Hierna heeft dit probleem zich niet meer voorgedaan.