relais

  • engelbert

    ja dankje hou je op de hoogte jij mij ook hoop ik alvasr heel erg bedankt groeten engel

  • Getsmart2

    Hallo Engelbrecht.

    Vandaag bij de BMW laten uitlezen.

    resultaat DIS tester:

    "ZUH-02 aanjager verbrandingslucht—–Kortsluiting met massa——-

    Aanjager verbrandingslucht B6412_001 ".

    Misschien heb je er iets aan.

    Dat er ergens een “ massa” probleem is is dus duidelijk.

    Misschien heb je er iets aan.

  • Vakman Ruud

    Nou daar schiet je dus niks mee op.

    Een hik in het systeem en je krijgt deze melding.

    Wat zei de dealer want dat wil ik nu echt wel weten, zeker een L.. verhaal.

    Groeten.

    Ruud.

  • Getsmart2

    Hallo Ruud,

    Kennelijk komt het toch niet zo veel voor, althans de dealer wist niet zo een twee drie wat de oorzaak was. Wel dat het niet normaal was.

    Hij vertelde dat er misschien een andere kachel in moest.

    En dat doen we even niet dus, dan maar een minuut naar de ventilator luisteren, en als de kachel echt stuk gaat (en koelwater niet meer voorverwarmt) kan er altijd nog een nieuwe in. Bovendien wie zegt mij dat met een nieuwe kachel het probleem over is?

    Overigens zijn er meerdere storingen geconstateerd. De meeste zijn “minor”

    Aangezien jij deskundig bent met het uitlezen van diverse storingen hier een opsomming van de DIS tester resultaten (als je het -als BMW techneut- leuk vindt tenminste) .

    ZKE-221 Verstelmotor stuurkolom (hoogte): overbelasting eindtrap

    ZKE-223 idem………………………………….: Blokkering bij verstelling omlaag.

    Beiden volgens mij..“nou en” gevallen.

    ZUH………………02..aanjager verbrandingslucht….enz..enz..

    (het webasto massa verhaal)

    EGS-(080) 50 regeleenheid interne storing 1 (EPROM)-Algemene storing—Sporadische storing Moment….Regeleenheden zelftest B2460_02080

    (Had geloof ik met de (overigens prima) automaat te maken. Mogelijk is dit gekomen doordat het kleppenblok los en schoon is gemaakt tijdens vervangen transmissie olie, als men dan de sleutel in het contact heeft gelaten geeft dit een storingsmelding..toch?.

    BMO- BM Boordmonitor: storing opgeslagen (type..nou en ?)mogelijk doordat ik de MKII navigatie heb vervangen door een MKIII, en deze werkt uitstekend.

    IHKA Automatische verwarmings- en airco systeem: storing opgeslagen

    - Automatische temp regeling IHKA) ihk. (Airco werkt perfect. heb bij autotemp destijds laten testen/controleren en was uitstekend….dus een “Nou en” geval.

    KOMBI 8D EGS Signaal draad defect instrumenten combinatie (IKE hoog) kom.

    Dashbord werkt uitstekend, mogelijk onstaan doordat ik van die chromen teller ringen heb laten plaatsen. Een Nou en ? geval?

    Geen van de geconstateerde storing waren mij tijdens het rijden opgevallen (behalve de webasto dan).

    Als laatste:

    En hoop dat je hier iets over kunt vertellen omdat ik bang ben voor mijn LMM (a 390 euro) :

    DDE -0404 Uitlaatgasrecirculatie-regeling-Momenteel niet beschikbaar-Sporadische storing-negative regelafwijking luchtmassasysteemtest B1361_D4LMS.

    BMW vroeg of de auto slecht accelereerde, ….doet ie niet. En boven de 3000 toeren kom ik nooit (gewoon de toegestane snelheden in nederland en in duitsland niet harder dan 160/ 170).

    De uitlaatgasrecirculatie is toch de AGR ? en deze is toch niet softwarematig in het DIS systeem opgenomen? Dacht eerst dat ze een E60 test hadden uitgevoerd in plaats van een E39 test.

    Heb pas geleden middels een Bosch computer laten uitlezen. De DIS tester is wel veel uitgebreider.

    Volgende week is een inspectie 1 gepland( toch maar weer de dealer).

    De storingen die dan zijn teruggekomen zullen worden bekeken.

    Mocht je tips hebben dan graag natuurlijk

    Bij voorbaat dank,

    Gegroet.