Dag Sander,
Bedankt voor je antwoord. Achter balgen? Heb nog geen gelegenheid gehad de auto op een brug te zetten en te kijken (omdat deze bepaalde brug nog gerepareerd wordt). Maar ik denk van niet, wellicht voor jouw 5 serie, via realoem.com kun je immers exploded views bekijken als je op VIN code gaat kijken maar dat wist je vast wel. Goede vraag toch, ik moet toch nog een geschikte werkplaats DVD of liever CD hebben voor XP om iets meer details te bekijken. Kun je deze misschien leveren?
Of staan zulke details daarin ook niet omschreven? Ik verwacht eigenlijk wel.
Kijk de achtergrond van mijn vraag is er achter te komen of de vorige-vorige eigenaar op de vooras misschien standaard veren voor de 325 tds heeft gezet (misschien goedkoper of beter verkrijgbaar), ik neem aan dat deze standaard veren 2 of misschien 3 cm langer zijn dan de Mtechnik veren. Maar dat weet ik dus niet.
Dat is een verklaring dat de auto vóór relatief (voor mijn gevoel) hoger staat dan achter.
Wellicht rond die tijd ook 2 ‘nieuwe’ standaard veren op de achteras geplaatst en omdat die dingen bij een touring nog wel eens breken en een gebroken veer niet door de APK komt (als de keurmeester het ziet maar die is ook niet gek) monteer je even snel 1 nieuwe veer ook al is deze niet van de correcte lengte (beschikbaarheid) en ook al hadden er gelijk 2 nieuwe onder gezet moeten worden maar je komt door de APK. En dan? Dan heeft men het wellicht zo gelaten…..
Of alle 4 veren zijn wel origineel Mtechnik maar die van de achteras zijn gewoon compleet aan vervanging toe. De auto heeft overigens geen trekhaak (dus geen caravan) en ook niet gehad en het is ook geen marktkoopman auto geweest (te klein) dus geen hoge belasting gehad.
Een andere manier is gewoon elke 325 tds touring die je op de weg ziet even goed te bekijken, het valt me op dat de vooras inderdaad vaak hoger lijkt, het wiel moet ook kunnen draaien en achter verdwijnt het wiel nog net niet in de wielkast.
En ja natuurlijk kun je de boel demonteren maar dat doe ik niet voordat ik nieuwe veren in handen heb, ik maak de boel maar 1 keer los en zelfs dat niet voor de lol.
Tja
………….