visco koppeling

  • Schleicher

    Weet iemand of deze altijd (!) automatisch meedraait? Bijvoorbeeld bij koude motor lager toerental dan bij warme motor? (hoger toerental) Of moet deze bij koude motor juist geen toeren maken? Betreft hier E36 325tds 1996.

    Ik zou een gebruikte kunnen kopen met onderdeelnummer 65.121.00.000, kan iemand nakijken of deze geschikt is voor deze auto? VIN EW81215 (produktiedatum 11/1995).

    Alvast bedankt!

  • sander 528I e39 1998 br40034

    koop ten eerste liever geen gebruikte je weet nooit of die ok is

    de koppeling draait altijd mee maar niet altijd volledig

    zodra het nodig is gaat ie echt meedraaien en koelt dan de radiateur

  • Schleicher

    Bedankt. Wat betreft vervangen en vernieuwen heb je gelijk. Waarom 2 keer werken als 1 keer voldoende is. Ik verwacht dat dit de originele ‘zelfdenker’ is die nu al bijna 300.000 km achter de knopen heeft. Rare vraag misschien maar weet jij misschien of deze visco koppeling - in gebruikte toestand - eigenlijk altijd in vertikale positie -zeg maar zoals de inbouwpositie- gehouden moet worden? Het staat me bij van vroeger dat dit de gebruikelijke werkwijze was, dus vooral niet plat op de werkbank leggen. Wie weet het?

  • Vakman Ruud

    Allemaal indianen verhalen.

    De viscose koppeling is volledig dicht en hoeft niet speciaal opgeslagen te worden.

    De vin draait altijd mee pas wanneer de viscose door hogere temperatuur dik wordt zal de inwendige viscose koppeling de vin harder laten draaien.

    Los maken:

    Met steek 32 als je met je gezicht naar de moror toe staat met een zware hamer een klap naar RECHTS geven.

    Succes.

    Ruud

  • Schleicher

    Visco koppeling is niet de oorzaak, thermostaat moet het zijn. Staat nu op het vervanglijstje.