Problemen autotelefoon met vodafone, E39 uit '99

  • Lars

    Hallo,

    ik heb vandaag mijn “nieuwe” auto opgehaald, een 528i touring uit '99. Hierin zit de originele BMW telefoon, echter accepteert deze mijn simkaart (vodafone) niet. De telefoon geeft de melding “controleer kaart”. Ik heb de oude topics over dit onderwerp niet kunnen vinden, dus kan iemand mij helpen?? Ik plaats de Sim in de gleuf onder de telefoon in de middenconsole. Ik heb links achter in de kofferbak geen kaarthouder kunnen vinden (heb ook fabrieksnavigatie MK2+ cd wisselaar, misschien zit de simkaartgleuf hier achter??).

    Gr. Lars

  • lorenzo_7905

    weet je zeker dat je geen kastje in de kofferbak hebt? linksachter zit een zwart kastje en de kaart moet je (simkaartchip naar beneden) er echt inwurmen.. het kastje is een rechthoek helemaal bovenin geplaatst en voorin zit een gleuf waar deze inpast.

    Ik had hetzelfde probleem en heb het gevonden… alleen ik heb een t-mobile kaar erin gedaan en die doet het niet omdat ze op een 1800 MHz netwerk zit, Vodafone, KPN of Telfort gaan nog over 900 MHz netwerken (ook 1800) maar die doen het wel..

    Ik hoop dat het lukt!…

  • Lars

    Kan dit kastje echt niet vinden, of ik ben wel erg lomp! Ik rij wel even langs de BMW dealer, die weten het misschien zo!

  • Lars

    Ben blijkbaar erg lomp. Het kastje zit inderdaad linksachterin, de servicemonteur van Renova in Breda die had hem zo. Maar ter verdediging van mijzelf: hij zit wel ERG goed verborgen. Even goed bedankt voor de reactie en nog beter…… alles werkt dus ik kan weer veilig en boetevrij bellen!

  • mike740i

    hoi lars,

    ik heb hetzelfde probleem, is het bij jouw opgelost? wat heb je gedaan?

    ik heb overigens een t-mobile kaart

    groet mike wil je me even mailen tebont@live.nl

  • fsmit79

    Beste Mike,

    het T-mobile netwerk kan niet worden gebruikt door de bmw telefoon, die alleen op het 900 netwerk werkt. Koop dus een vodafone of kpn kaart en stop die in de lezer in de kofferbak.

  • kama

    hoi ik wist dat niet dat daar een bakje was voor een kaart in te steken

    maar moet er nu ook nog een kaart onder de telefoon gestoken worden want het werkt nog niet

    kan iemand me helpen aub woon in belgie

  • fsmit79

    Het enige dat je moet doen is een kaart formaat creditcard met het juiste netwerktype (900Hz) in de gleuf van het kastje achterin de auto stoppen en de telefoon moet werken.

    In Nederland (misschien ook belgie, geeen idee) doen alleen KPN en Vodafone het.

  • kama

    inderdaad voor de belgen hier als je een base abonnement hebt wert de telefoon niet wel als je proximus bent base heeft niet de goede mhz frequentie

    bedankt allemaal

  • Rinus3835

    ik heb het zelfde probleen met mijn e39 uit '97

    dus met de kaartlezer onder de hoorn kan ik niets dus ?

    mijn auto komt uit duitsland is dat ook anders ??