MFL stuur en nog wat probleempjes

• lorenzo_7905

hallo allemaal heb net een BMW E39 uit begin 1998 gekocht

Kan iemand mij helpen met volgende vragen / problemen:

1. de verlichting van mijn MFL stuur valt soms uit maar dan ook de claxon en cruise control, als ik het stuur dan ontgrendel en heen en weer beweeg (grof) dan doet deze het weer.. wat kan het probleem zijn.. liever wat is de oplossing? (kabelbreuk? connector?)

2. airbag lampje blijft branden, hoe kan ik dit oplossen?

3. radio vervangen? hoe krijg ik de oude radio los?

4. olieservice lampje via de stekker resetten? ik heb gelezen dat het met een kabeltje kan? in 2 pooltjes steken en dan gaan de groene lichtjes weer aan.. waar is de stekker en kan dat met 1 kabeltje (stroomkabel) of moet je ook nog aarde zoeken?

een hele hoop maar ben van Alfa naar BMW overgestapt en ik heb altijd veel aan het Alfa forum gehad… hopen dat het me net zo goed of zelfs beter bevalt hier ! (de auto is wel super!)

• Vakman Ruud

1: kontaktring waarschijnlijk, is het stuur eraf geweest.?

2: uitlezen

3. achter de knop zit een torqsschroefje, naar links draaien

4. Nee nooit doen. kan je de hele dash kosten.

Kom even bij mij langs als je in de buurt van Utrecht woont.

Groeten.

Ruud

www.rapservices.nl

• lorenzo_7905

bedankt voor het antwoord ruud, nog ff wat details…

1. bij mijn weten is het stuur er niet af geweest, helaas kan ik dit niet in de historie terugvinden.. maar kan ik dit zelf oplossen?

3. radio… thanks!

kan wel een x speciaal naar Utrecht rijden voor de oilservice en uitlezen? wat kost dat bij jou bedrijf?

bedankt voor de info..

• sander 528I e39 1998 br40034

als je in regio adam woont kan ik het ook voor je doen

gr

• lorenzo_7905

nee woon in regio Zwolle, maar voor een goede prijs… dus zeg maar wat het moet kosten?

• sander 528I e39 1998 br40034

hmm ik denk dat je beter naar duud kunt gaan dat is dichterbij

voor je

als dat niet lukt hoor ik het nog van je

• lorenzo_7905

ik ben wel eens in A'dam, dus dan kan ik kiezen…wat is de prijs dan? oilservice lampjes resetten, airbaglampje resetten en evt. contactring vastzetten.

• Vakman Ruud

Je kunt het stuur eraf halen en de kontakten en ringen nakijken.

Succes.

Ruud

• lorenzo_7905

bedankt Ruud, is er ergens op het net een handleiding voor het stuur? ik bedoel het hele gebeuren met de airbags etc…..